پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان خبر داد؛

آموزش ۱۵۰۰ مهارت‌آموز توسط فنی و حرفه‌ای اردستان در سال ۹۶

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای اردستان گفت: به طور کلی یک هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته در مرکز فنی و حرفه ای اردستان آموزش دیده اند که این رقم در سه ماهه اول سال جاری به ۷۹۲ نفر رسیده است.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ مقداد مددی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت در فنی و حرفه ای اردستان اظهار کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش فنی و حرفه ای که باید توسعه یابد، این توسعه در سطح شهرستان اردستان انجام شده است.

وی افزود: افتتاح مرکز مهاباد با پنج کارگاه و با همکاری شورا، شهرداری و آموزش و پرورش و در شهر اردستان افتتاح دو آموزشگاه خصوصی صنایع دستی سفال و بافت انجام شده است.

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای اردستان گفت: اردستان دارای یک مرکز فنی و حرفه ای برادران و یک مرکز خواهران بوده و یک مرکز در زواره و یک سیار شهری فعالیت دارند که هر کدام شش کارگاه زیر نظرشان فعالیت دارند.

مددی با بیان اینکه کارگاه های لوازم خانگی، تأسیسات، مکانیک، اتو مکانیک، عمران و برق هر کدام حرفه های خاصی را در اردستان آموزش می دهند، تصریح کرد: در سال ۹۶، ۲۱۰ هزار نفر ساعت آموزش در کل شهرستان انجام شده است.

وی تاکید کرد: از اهداف و سیاست های فنی و حرفه ای توسعه و ترویج ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کار آفرینی در سال تولید ملی، حمایت از کالای ایرانی بوده است.

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای اردستان خاطرنشان کرد: بخشی از آموزش های فنی و حرفه ای در کارخانه ها بنا به درخواستشان اجرا می شود که بیشتر به صورت تخصصی و در راستای شغلشان است.

مددی تصریح کرد: در خصوص کارورزی فارغ التحصیلان در سال ۹۶ برای ۱۶ نفر آمادگی شغلی انجام شده و همچنین طبق تعهد شهرستان ۱۶۶ نفر سهمیه ثبت در سامانه رصد بوده که ۱۶۷ نفر انجام شده و در سال ۹۷ هم تا کنون ۲۲ نفر ثبت سامانه شده اند.

وی با اشاره به آموزش های مختلف در سال گذشته افزود: با رهگیری اشتغال انجام شده در سه ماهه اول ۹۷ برای ۳۵ نفر ایجاد شغل شده است.

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای اردستان یادآوری کرد: ۵۸ دوره آموزشی با شرکت ۲۱۴ نفر توسط بخش خصوصی انجام شده که از این تعداد ۱۹۹ نفر زن و ۱۵ نفر مرد بوده اند.

مددی بیان کرد: به طور کلی یک هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته در مرکز فنی و حرفه ای اردستان آموزش دیده اند که این رقم در سه ماهه اول سال جاری به ۷۹۲ نفر رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت بحران آب گفت: با توجه به تغییر الگوی کشت در روستاها کلاس های کاشت گل محمدی و زعفران برگزار شده و در صدد هستیم تا حرفه هایی همچون سنگ تراشی و سبد بافی که رو به فراموشی رفته را احیا کنیم.

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای اردستان اعلام کرد: در بخش صنایع ساختمان ۷۱ نفر و در بخش قالی بافی ۱۳۲ نفر مدرک دریافت کرده اند و ۹۰ نفر از سربازان شهرستان نیز با نیازسنجی های محل خدمت آموزش دیده اند.

انتهای پیام / کد خبر30584

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار