سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

طرح بازآفرینی شهر زواره شروع شد/ بودجه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی بازآفرینی شهر زواره

فرماندار اردستان، گفت: تشکیل کمیته فنی با مدیریت شهرداری زواره و دستگاه های خدمات رسان برای شروع موضوع بازآفرینی حسینیه بزرگ زواره تا سه راه حسن آباد انجام برگزار می شود.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حمیدرضا تاملی پیش از ظهر امروز در جلسه حفاری ویژه باز آفرینی بافت تاریخی شهر زواره در فرمانداری اردستان اظهار کرد: شاید سالیان سال فرصت انجام چتین اقدامی با توجه به کمبود منابع و اعتبارات که امروز دولت با آن مواجه است میسر نشود.

وی افزود: طرح باز آفرینی بافت تاریخی باید در بازده زمانی خود اتفاق بیفتد و اتفاقی که در شهر تاریخی زواره رقم خواهد خورد اتفاق بی نظیری است.

فرماندار اردستان گفت: در شهزستان اردستان بدون توجه به مولفه های تاریخی و میراثی نمی توان برای توسعه ای که مد نظر است دسترسی پیدا کنیم.

تاملی با بیان اینکه ازپیش بینی اعتباراتی که برای احیای بافت تاریخی زواره صورت گرفته نباید به سادگی گذشت تصریح کرد: همه دستگاه های خدمات رسان با نگاه نشدن به موضوع ورود پیدا نکنند.

وی تاکید کرد: : در انحام همه امور بازآفذینی شهری با پیشینه پیوست تاریخی و میراثی کارها را مد نظر داده و آن را انجام دهید.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: شهردار زواره نگاه مثبتی به اجرای انجام طرح دارد که این نگاه خوبی است و مجموعه مدیریت شهری در حوزه اجرایی شهر نگاه مثبت داشته باشند.

تاملی تصریح کرد: در حوزه اقنای افکار عمومی آن موضوعی که می تواند مردم را راضی نگه دارد سرعت عمل پیماکار در موضوع بازآفرینی خواهد بود.

وی همچنین یادآوری کرد: تشکیل کمیته فنی با مدیریت شهرداری زواره و دستگاه های خدمات رسان برای شروع موضوع بازآفرینی حسینیه بزرگ زواره تا سه راه حسن آباد انجام می شود.

بودجه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی برای بازآفرینی شهر زواره

مهدی مشهدی در ادامه جلسه اظهار کرد: طرح باز آفرینی بافت تاریخی حسینیه بزرگ زواره تا سه راه حسن آباد بطول ۲۲۰متر اجرا خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: این طرح در چند مرحله انحام خواهد شد که در مرحله اول بودجه سه میلیارد و ۸۰۰میلیون ریالی پیش بینی شده است.

وی افزود: دستکاه های خدمات رسان در طرح بصورتی کار را پیش ببرند که منظر قدیمی را بر هم نزنند.

انتهای پیام / کد خبر30803

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار