سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
شهردار اردستان خبر داد:

طرح بازآفرینی قنات دو طبقه اردستان به زودی آغاز می شود

شهردار اردستان گفت: در صورت تهیه طرح بازآفرینی اطراف قنات دو طبقه اردستان تا مهر و آبان ماه بازآفرینی اطراف این قنات که ثبت جهانی هم هست آغاز خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ محسن حیدری امروز در جلسه ستاد باز آفرینی شهر اردستان اظهار کرد: لوله گذاری برق طرح بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان انجام شده است.

وی افزود: برای اجرای انشعاب مخابرات و آب مشکلی وجود ندارد و کار کف سازی آماده است که برای تردد در ماه محرم مشکلی نباشد.

شهردار اردستان گفت: میراث برای اینکه منظر مسجد جامع به صورت قدیمی حفظ شود باید مجوز استفاده از آجرها و مصالح کار شده در رخت شورخانه قنات دو طبقه را برای این مکان هم بدهد.

وی تاکید کرد: در صورت تهیه طرح باز آفرینی اطراف قنات دو طبقه تا مهر و آبان ماه بازآفرینی اطراف قنات دو طبقه اردستان که ثبت جهانی هم هست آغاز خواهد شد.

انتقاد فرماندار از عدم زمانبندی طرح های بازآفرینی در اردستان

فرماندار اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: سطح اجرای طرح بازآفرینی شهری اردستان با موضوع هیچ سنخیتی نداشته است.

حمید رضا تأملی گفت: در سه ماه گذشته حتی یک نامه در خصوص بازآفرینی به فرمانداری ارسال نشده است.

وی افزود: چگونه می شود طرحی به این بزرگی که دولت بر آن تاکید دارد در سطح استان هیچ سندی برای آن صادر نشده باشد که این کار مشکل مدیریتی دارد.

تأملی با بیان اینکه در سطح استان هیچ پیگیری تا کنون در خصوص بازآفرینی اردستان مشاهده نشده است، تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی باید در این زمینه اقدام کند.

فرماندار اردستان توجه به موضوع میراثی در سه شهر شهرستان را حیاتی دانست و افزود: اداره راه و شهرسازی که دستگاه محوری است باید در سطح استان به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید مشارکتشان را زیاد کنند، تصریح کرد: همانطور که مردم نقششان در اجرای بازآفرینی پررنگ است دستگاه های مجری هم باید نسبت به موضوع فعال باشند.

تأملی همچنین از برنامه زمانبندی در طرح بازآفرینی انتقاد کرد و گفت: برنامه زمانبندی برای طرح های بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان، قنات دو طبقه اردستان و بازآفرینی شهر زواره باید به فرمانداری اعلام شود.

انتهای پیام / کد خبر30807

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار