سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
در جلسه برنامه‌ریزی دهه غدیر اردستان مطرح شد؛

دولتی‌کردن مراسمات مذهبی از آسیب‌های موجود اردستان است

فرماندار اردستان، گفت: یکی از آسیب های موجود شهرستان اردستان موضوع دولتی کردن کارها و مراسم های مذهبی بوده که همواره در حال برگزاری است.

به گزارش صبح اردستان،به نقل از صاحب نیوز؛ حمیدرضا تأملی در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت دهه ولایت و عید غدیر در دفتر امام جمعه اردستان اظهار کرد: اینکه همه منتظر باشند دستگاه های اداری در برگزاری این گونه مراسم ها پیشقدم باشند کار درستی نیست و باید این نگاه تغییر کرده کارها را به مردم واگذار کنیم.

وی افزود: یکی از آسیب های موجود شهرستان موضوع دولتی کردن کارها و مراسم های مذهبی بوده که همواره در حال برگزاری است.

فرماندار اردستان گفت: صحیح نیست بخش دولتی وارد اینگونه مسائل شود، لذا باید هیات و دسته های مذهبی مسئولیت کار را برعهده بگیرند.

تأملی با بیان اینکه آنچه در مناسبت های مذهبی و مراسم ها تاکنون مطرح شده بیشتر به ظاهر قضیه پرداخته است، تصریح کرد: به محتوا کمتر توجه شده که لازم است در این مورد توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی تاکید کرد: موضوع غدیر و مسائلی که در این ارتباط در بعضی رسانه ها و فضای مجازی مطرح می شود نمی تواند همه واقعیت های غدیر را در بر داشته باشد بلکه مسئله را باید از محتوای خطبه غدیر استنباط کرده آنرا منتشر کرد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد:  موضوع یگر شناخت حضرت علی (ع)، سیره و شخصیت بالای ایشان است که به این درجه و جایگاه با عظمت رسید.

تأملی تصریح کرد: مردم و قشر جوان، حضرت علی (ع) را به عنوان امیرالمومنین پذیرفته اند ولی آنچه مهم است موضوع ولایت پذیری و مفهوم ولایت است که باید بیشتر کار شود.

وی یادآوری کرد: باید مخاطب شناسی انجام شده با توجه به وضعیت آن ها با ابزار و لوازم خاص خود مفاهیم را منتقل و با برنامه مدون و مناسب در این ایام بیشتر به آن پرداخته شود.

فرماندار اردستان با اشاره به به سنت حسنه دیدار مردم شهرستان با سادات در ایام غدیر تاکید کرد: با توجه به انتساب سادات طباطبائی به شهر زواره اردستان پیشنهاد می کنیم این سنت حسنه به عنوان میراث ناملموس منطقه ثبت فهرست آثار ملی شود.

غدیر همسنگ رسالت است

امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: غدیر همسنگ رسالت است و خدا به پیامبر (ص) فرمود اگر این مسئله را تبلیغ نکنی رسالتت را انجام نداده ای.

حجت الاسلام حسن دهشیری بیان کرد: وظیفه ذاتی ما بر جسته کردن غدیر است زیرا غدیر اختصاص به شیعه و مسلمانان نداشته بلکه مربوط به کل بشریت بوده و همه باید تلاش کنند جایگاه غدیر شناخته شود.

وی اضافه کرد: توجه به حضرت علی (ع)، مکتب و منطق او برای سبک زندگی ما یک الگوی مناسبی است که همه باید تلاش کرده کسی از این دایره بیرون نباشد.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: در این زمینه همه باید احساس مسئولیت کرده بخش دولتی، غیر دولتی و مردم این جشن را باشکوه برگزار کنند.

دهشیری افزود: در این ارتباط ستاد بین المللی غدیر توسط مرحوم آیت اله خزعلی تشکیل و در مرکز استان ها امامان جمعه مسئول ستاد هستند که در شهرستان ها نیز این ستاد تشکیل و امام جمعه، فرماندار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از اداره ها در آن عضویت داشته وظیفه برگزاری مراسم جشن غدیر را بر عهده دارند.

در این جلسه مصوب شد، در روز عید تجمع سادات صورت گرفته، راهپیمایی حرم تا حرم از امامزاده موسی (ع) تا امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شود، بخش هایی از خطبه غدیر در رسانه ها و فضای مجازی منتشر و آذین بندی و نصب بنر در  سطح شهر و اطعام مدد جویان کمیته امداد انجام شود، برگزاری شب شعر و مسابقه کتابخوانی، درج مطالب خطبه غدیر در سربرگ نامه اداری در این دهه و برنامه های متنوع در سطح مسجدها و مکانهای دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام / کد خبر30811

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار