سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

مساجد نباید از حالت مردمی خود خارج شود

امام جمعه اردستان، گفت: نباید مسحد را از حالت مردمی آن خارج و به دولتی تبدیل کرد ولی انتظار است همانطور که دولت به مرکزهای فرهنگی، تفریحی و اجتماعی کمک مالی می کند به مسجد ها هم کمک نماید.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه سه شنبه بمناسبت ۳۰ مرداد ماه و روزجهانی مسجد در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد : مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اعلام کرده مسجدها می توانند بیمه حوادث شده تعداد ۴ نفر را بدون نام بیمه نموده در صورت وقوع حادثه برای فردی،  دیه به او پرداخت می شود.

او ابراز کرد : هزینه این بیمه در سال حدود دومیلیون ریال است که از طریق هیات امناء باید با وارد شدن به سامانه مخصوص پرداخت شود.

امام جمعه اردستان اضافه کرد : امامان جمعه شهرها مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد هستند و حکم هیات امناء مسجدها توسط امام جمعه ها صادر می شود.

دهشیری گفت : مسجد پایگاه مذهبی، سیاسی،  اجتماعی، فرهنگی و رسیدگی به مشکل مردم است که می توان از ظرفیت بسیار زیاد و اثرگذار آن همچون اول انقلاب و در دوران دفاع مقدس استفاده کرد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره ) که فرمودند مسجد سنگر است سنگر ها را حفظ کنید افزود : اگر مردم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنند بسیاری از موضوع و مشکل جامعه همچون اجتماعی، القتصادی و سیاسی بر طرف می شود.

امام جمعه اردستان در خصوص فلسفه  نامگذاری ۳۰ مرداد بعنوان روز جهانی مسجدبیان کرد : صهیونیست ها در چنین روزی در سال ۱۳۴۸ شمسی مسجد الاقصی را به آتش کشیدند که اعتراض مسلمانان و جامعه جهانی را به همراه داشت.

دهشیری  اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب این پیشنهاد توسط جمهوری اسلامی به سازمان کنفرانس اسلامی داده شده که با موافقت آن سازمان این روز در تقویم کشورهای اسلامی گنجانده شده و هرساله برنامه های خاصی در گرامیداشت آن برگزار می شود و او در ادامه گفت : نباید مسحد را از حالت مردمی آن خارج و به دولتی تبدیل کرد ولی انتظار است همانطور که دولت به مرکزهای فرهنگی، تفریحی و اجتماعی کمک مالی می کند به مسجد ها هم کمک نماید که در این زمینه حذف حق انشعاب آب، برق، گاز و هزینه مصرف آنها توانسته کمک شایانی به این پایگاه  مقدس باشد.

امام جمعه اردستان افزود : هم اکنون بالغ بر ۱۲ مسجد شهر اردستان دارای امام جماعت بوده نماز جماعت در آنها اقامه می شود.

شهرستان اردستان دارای ۲۸۷ مسجد، حسینیه و تکیه است که از این تعداد  مسجد و حسینیه افزون بر نیمی از آنها دارای خادم بیمه شده هستند.

انتهای پیام / کد خبر30832

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار