سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
نماینده ولی فقیه در سپاه اردستان:

غدیر، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داری امامت/ اتحاد بین مسلمانان، یکی از مهمترین پیام های غدیر است

نماینده ولی فقیه در سپاه اردستان، با بیان اینکه غدیر، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داری امامت است، اظهار کرد: اهمیت دادن به غدیر، اهمیت دادن به رسالت پیامبر(ص)است.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام محمد حسین مسعودیان در گفتگو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: رخداد غدیر در ذی حجه سال دهم هجری، تنها یک حادثه تاریخی  و تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر است.

وی افزود: غدیر تداوم خط نبوت بوده و چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد و در تاریخ بعثت پیامبر (ص) فقط یک حکم است که با مقدمات مفصل و در مکانی خاص و در اجتماعی عظیم به صورت خطابه ای طولانی بیان شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردستان گفت: سایر احکام الهی در مسجد پیامبر (ص) و یا خانه  آن حضرت برای عده ای بیان می شد و بعد خبر آن به همه می رسید، لذا همین مسئله کافی است که هر شنونده ای تمایز این حکم اسلام را با سایر احکام الهی و اهمیت آن را نسبت به همه آنها تشخیص دهد.

حجت الاسلام مسعودیان با بیان اینکه واقعه غدیر حادثه ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، تصریح کرد: نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند.

وی تاکید کرد: غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داری امامت است و اهمیت دادن به غدیر، اهمیت دادن به رسالت پیامبر(ص)است و آیه ای از قرآن که به صراحت، این موعد را روز اکمال دین و خشنودی پروردگار دانسته، رمزی از عید بودن غدیر خم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردستان خاطرنشان کرد: سابقه غدیر و عید گرفتن این روز مقدس، به زمان پیامبر(ص) می رسد و در دوران ائمه دیگر نیز این سنت ادامه داشته است و غدیر عید همه انسانیت است، آن روز آرزوى نهایى از خلقت انسان بیان شد و هدف انسانیت مشخص شد و آنان که آن روز را ضایع کردند حق انسانیت را زیر پا گذاشتند و حق میلیاردها بشر را نادیده گرفتند.

حجت الاسلام مسعودیان تصریح کرد: غدیر عید اکمال دین، اتمام نعمت و عیدالله الاکبر یعنی عید ولایت و امامت می باشد که خداوند برای بشریت پسندیده است و در دوران غیبت نعمت ولایت فقیه ادامه همان ولایتی است که نبی مکرم اسلام (ص) در غدیر از جانب خدا اعلان فرمودند.

*یکی از مهمترین پیام های غدیر، اتحاد بین مسلمین است

وی یادآوری کرد: اکنون مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار جمهوری اسلامی و ولی فقیه این دوران رهبری جهان اسلام را بر عهده دارد و یکی از مهمترین پیام های غدیر، اتحاد بین مسلمین است که حول محور ولایت و در ادامه ولایت فقیه صورت می گیرد و امیدواریم با نشر فرهنگ غدیر شاهد آرامش و همبستگی در جوامع اسلامی باشیم؛

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردستان همچنین افزود: همانطور که در سرزمین ایران به برکت غدیر، امروز امنیت و اتحاد مشاهده می شود، عید سعید و مبارک در حقیقت آن روزى است که با بیدارى مسلمین و تعهد علماى اسلام تمام مسلمانان جهان از تحت سلطه ستمکاران و جهانخواران بیرون آید و این مقصد بزرگ زمانى میسر است که پیام غدیر به درستی فهمیده و به گوش جهانیان رسانده شود و مورد پذیرش همه آزادی خواهان عالم قرار گیرد.

حجت الاسلام مسعودیان ابراز امیدواری کرد: پرچم اسلام توسط مقام عظمای ولایت به دست حضرت صاحب الامر (عج) تحویل شود و در قلل رفیع عالم به اهتزاز درآید و آن زمان دور نیست.

انتهای پیام / کد خبر31019

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار