سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرح سوال از رئیس‌جمهور نتیجه‌ نداشت/وظیفه نظارت مجلس ناتمام ماند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان از جوابهای رئیس جمهور در مجلس قانع نشدند اما موضوع تنها با چند سخنرانی تمام شد، این نظارتی نیست که قانون از ما خواسته است.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی ظهر پنج شنبه در همایش شهید مدرس در اردستان اظهار داشت: شهید مدرس الگویی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی  است اما متاسفانه فاصله ما با جایگاه شهید مدرس زیاد شده است.

وی افزود: شهید مدرس زمانی نماینده مجلس شد که همه جاخفقان حاکم و همه با وی مخالف بودند اما وی شجاعانه در برابر بی عدالتی ها می ایستاد و فریاد می زد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید مدرس اسوه ساده زیستی بود، ابراز داشت: هر صندلی از نمایندگان بر روی تعدادی خون شهیدان قرار دارد و بر این اساس باید بسیار مراقب باشیم که خون آنها پایمال نشود،  باید از ولایت فقیه حمایت کرد چرا که پیام شهدا این بود که ولی فقیه را تنها نگذارید.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان اعلام داشت: در همین مجلس دهم نمایندگانی داشتیم و داریم که در خطابه خود بر علیه مقام معظم رهبری صحبت می کنند و در برابر سخنان ایشان موضع می گیرند، فراموش نکنیم که شهیدان جانشان را فدا کردند تا امثال ما در این جایگاه قرار بگیریم و خواسته آنها تا دم آخر اطاعت از ولایت فقیه بود.

اگر سلیمانی ها نبودند داعش در خانه ما بود

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که ما قدرت اول منطقه هستیم اما برخی نمایندگان می گویند که ما موشک برای چه می خواهیم، تصریح کرد: اگر سلیمانی ها نبودند داعش در خانه های ما بود، این موضوع به اندازه ای واضح و روشن است که دیدگاه برخی افراد در این ارتباط جای تعجب  و تاسف دارد.

موسوی تاکید کرد: مجلسی که با نثار خونهای بسیار در پای انقلاب اسلامی بنا شده است نباید به پایه های نظام  ضربه بزند  و این در حالی است که در سال۹۷ این مطالب را با صراحت شنیده ایم.

وی با اشاره به اینکه مجلس اگر در راس امور است باید جایگاه خود را حفظ کند، افزود: قانون اساسی وظیفه ای که برای نماینده تعیین کرده است قانون گذاری است اما مشکل این است که بسیاری از قوانین تصویب می شود اما اجرایی نمی شود.

وی تاکید داشت: درواقع برای اجرای قوانینی که تصویب می شود نظارتی وجود ندارد و  بسیاری از کارها به شکل فرمایشی انجام می شود.

طرح سوال از رئیس جمهور با چند سخنرانی تمام شد

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با اشاره به سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور  در ماه های گذشته گفت: از پنج سوال پرسش شده چهار مورد آن پاسخ داده نشد و نمایندگان از  جوابهای رئیس جمهور قانع نشدند اما در کمال تعجب موضوع با چند سخنرانی تمام شد، این نظارتی نیست که قانون اساسی از ما خواسته است.

احتمال استانی شدن انتخابات مجلس

وی با گریزی به استانی شدن انتخابات افزود: استانی شدن انتخابات مجلس مطرح است و در صورتی نتیجه دارد که نمایندگان مسئول انجام وظیفه خود باشند نه اینکه مسائل دیگر را دنبال کنند.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه نمایندگان زمانی موفق هستند که در موقع کار، گرایشات سیاسی را کنار بگذارند، بیان داشت: شهید مدرس ۸۱ سال پیش به شهادت رسیده و علمای زیادی را در این مدت داشته ایم اما هیچ نامی از آنها باقی نیست ولی شهید مدرس در جای جای ایران نامش طنین افکن است و همچون خورشید می درخشد.

کد خبر
انتهای پیام / کد خبر31666

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار