سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رییس بسیج سازندګی اصفهان:

بیابان زدایی ۱۲ هزار هکتاری در اصفهان/۴۰۰ گروه جهادی فعال هستند

رئیس بسیج سازندگی اصفهان گفت: پروژه های بیابان زدایی در ۱۲ هزار هکتار از بیابان های استان اصفهان و در پنج منطقه آران و بیدگل، برخوار، نائین، شرق اصفهان و خورو بیابانک انجام شده است.

به گزارش صبح اردستان، سرهنگ احسان‌الله رضاپور در گفت و گویی اظهار داشت: بسیج سازندگی استان اصفهان علاوه بر برنامه های مصوب سالانه در خصوص خدمت رسانی و محرومیت زدایی، فوق برنامه هایی نیز دارد که در بحث کمک به دولت انجام وظیفه می کند.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس، بسیج سازندگی در موضوع کمک به دولت در پروژه های کوچک و زود بازده، محرومیت زدایی، عام المنفعه و غیر انتفاعی موظف شده است و در این راستا برنامه های خوبی در حال اجرا است.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت:  پروژه های بیابان زدایی در ۱۲ هزار هکتار از بیابان های استان اصفهان و در پنج منطقه آران و بیدگل، برخوار، نائین، شرق اصفهان و خورو بیابانک انجام شده که بیش از  دو میلیون و ۲۰۰ هزار اصل نهال از گونه های گز، قره داغ، آتری پلکس و تاغ کاشته شده که بسیار مثمر ثمر بوده است.

سرهنگ رضاپور با اشاره به مبارزه با ریزگردها و شن های روان شهر اصفهان که سالانه باعث آلودگی هوا و حرکت شن ها به سوی شهر است، تصریح داشت: مرکز  این ریزگردها دشت های سگزی بوده که ۴۰۰ هکتار در سال گذشته و ۳۰۰ هکتار در حال حاضر، کشت انجام شده است که ۹۸ درصد رشد سبز را شاهد بوده ایم که به زودی تحویل منابع طبیعی خواهد شد.

بیابان زدایی۲۰۰۰هکتاری در خوزستان انجام می شود

وی بیان داشت: با موضوع ریز گردها در استان خوزستان هم ورود پیدا کرده ایم و در سال گذشته با تمام معارضینی که وجود داشت نزدیک به ۲۳ هکتار با تمام سختیها به عنوان پایلوت انجام شده و دو هزار هکتار پیشنهاد داده ایم، منتظر توافق مسئولان هستیم تا بتوانیم فعالیت چشمگیری را در این زمینه داشته باشیم.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان همچنین افزود: در مباحث اقتصاد مقاومتی و با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی فعالیت های خوبی انجام شده است که در همین ارتباط ۳۶۰ نشست فرهنگی به منظور نحوه استفاده از کالای ایرانی برگزار شد و نزدیک به ۳۵ هزار نفر از این جلسات بهره برده اند.

سرهنگ رضاپور گفت: در حال حاضر ۴۰۰ گروه جهادی و فعال در سطح استان اصفهان وجود دارد که در مباحث فرهنگی، بهداشتی، معیشتی، اقتصادی، اشتغال زایی و کشاورزی فعالیت می کنند و با توجه به سیاست های سپاه و کشور، فعالیت های بسیج سازندگی در حال حاضر حول محور کشاورزی، آب و اشتغال است.

وی همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امسال با وجود  بضاعت کمی که وجود داشته بیش از۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است  و بر این اساس ۳۵۰ طرح اقتصاد مقاومتی راه اندازی می شود که پیش بینی ما این است که این تعداد طرح برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

انتهای پیام / کد خبر31690

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار