سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس دام‍‍‍پزشکی اردستان:

معدوم سازی ۲۱۰ کیلوگرم ماهی فاسد در اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: با بازرسی از دو دستگاه خودرو در اردستان ۲۱۰ کیلوگرم ماهی فاقد هویت و غیر بهداشتی که به صورت غیر مجاز عرضه شده بود جمع آوری شد.

به گزارش صبح اردستان، میثم استکی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بازرسی های مستمر در سطح شهرستان اردستان توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی تعداد دو دستگاه خودروی حامل پخش ماهی توقیف شدند.

وی افزود: با بازرسی از دو دستگاه خودرو ۲۱۰ کیلو گرم ماهی فاقد هویت و غیر بهداشتی که به صورت غیر مجاز نسبت به عرضه آن اقدام کرده بودند جمع آوری و پس از اخذ دستور مقام قضایی محموله مذکور از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: از خصوصیات ظاهری و معیارهای ماهی تازه این است که چشم ماهی تازه به صورت کاملا برآمده و سیاه با مردک روشن، قرنیه شفاف و همچنین پوست روشن،بدون تغییر رنگ و درخشنده است.

استکی افزود: برخورد قاطع و قانونی بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با تهدید کنندگان سلامت مردم جدی است و در این امر هیچ کوتاهی انجام نخواهد شد.

وی ابراز داشت: برای حمل، نگهداری و عرضه ماهی تازه باید ضمن رعایت ضوابط و با اخذ گواهی بهداشتی، قرنطینه ای انجام شود و صرفا توسط خودروهای دارای پروانه اشتغال به حمل از اداره کل دامپزشکی استان و در مراکز عرضه هم به شکل یخ پوشانی انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان افزود: از شهروندان درخواست می شود برای تهیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود تنها از مراکز مجاز عرضه که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی می باشند، اقدام کرده و در صورت مشاهده فروش فرآورده ها به صورت سیار، گزارش آن را با دامپزشکی در میان بگذارند.

انتهای پیام / کد خبر31816

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار