سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

لزوم توجه مسئولان آموزش و پرورش به تهذیب نفس دانش آموزان

امام جمعه اردستان گفت: مسئولان آموزش و پرورش به این موضوع توجه داشته باشند همانطور که به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان توجه دارند به همان مقدار به تهذیب نفس آنها نیز توجه داشته باشند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان اظهار داشت: وجدان بیدار جامعه به چشم تکریم به آموزش و پرورش نگاه می کنند.

وی افزود: مسئولان آموزش و پرورش به این موضوع توجه داشته باشند همانطور که به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان توجه دارند به همان مقدار به تهذیب نفس آنها نیز توجه داشته باشند تا مورد غفلت واقع نشوند.

امام جمعه اردستان گفت: در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان درجا زدن کار خوبی نیست و باید رو به رشد باشند و وقتی شهرستان اردستان شخصیت های علمی برتری دارد، شایسته نیست در زمینه ادبیات دانش آموزان مشکلی داشته باشند.

حجت الاسلام دهشیری افزود: شهرستان اردستان نباید در رشد فرهنگی دانش آموزان کمبودی در این زمینه داشته باشد و با توجه به پشتیبانی علمی که در اردستان وجود دارد باید بهره گرفت.

وی ابراز داشت: بر اساس آموزه های دینی هم باید از معلم و دانش آموز تقدیر داشته باشیم تا معلم بداند کسی به فکر او است و دانش آموز هم خواهد فهمید که عده ای تلاش او را زیر ذره بین قرار داده اند.

امام جمعه اردستان با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود: بزرگداشت جشن انقلاب هم باید متفاوت نسبت به سالهای قبل باشد و با توجه به ایام فاطمیه پرچمهایی مزین به این نام  در برنامه هاقرار داده شود.

اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش بهسازی نیروی انسانی است

مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه جلسه با گرامی داشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش و بزرگترین ماموریت ما بهسازی نیروی انسانی بویژه در بخش دانش آموزی است.

عیسی شفیعی گفت: دانش آموزان سرمایه های اجتماعی هستند که در آموزش و پرورش به عنوان منابع علمی رشد می کنند و سرنوشت آینده جامعه در دست آنها است و ما باید تلاش کنیم تا دانش آموز اهل شناخت و آگاه به جامعه را تحویل دهیم و اگر دانش آموزان از گذشته دینی خود و مذهب خود آگاهی پیدا کنند  با درک این هویت از ناسپاسی های مقابل چشم آنها کم خواهد شد.

وی افزود: آموزش ما در مدارس بیشتر متکی به تئوری بوده و از تجهیزات کارگاهی عملا مورد غفلت قرار گرفته است و با موانع و مشکلاتی روبرو هستیم که یکی از مشکلات و چالش های پیش روی ما شکاف بر گسست نسلی دانش آموزی است و این بدین معنی که دانش آموزان فعلی کمتر از والدین خود  الگو می گیرند و از گروه همسالان و دوستان الگو پذیری جدی را می پذیرند.

جشن یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش اردستان برگزار می شود

مدیر آموزش و پرورش اردستان ابراز داشت: جشن یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش اردستان در آبان سال ۹۸ برگزار می شود.

شفیعی افزود: آزمون پیشرفت تحصیلی هدف آن این است که دانش آموزان را برای پایان ترم آماده می کند و با اجرا و تحلیلی که انجام شده مشخص شد می توان رقابت سالمی را بین آنها بوجود آورد.

انتهای پیام / کد خبر31832

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار