سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

۳۵۰۰ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در اردستان مشغول فعالیت هستند

فرماندار اردستان گفت: در شرایطی که با ایجاد ۲ هزار شغل می توان اردستان را به عنوان شهرستان فاقد بیکاری اعلام کرد، ۳۵۰۰ نفر از اتباع بیگانه در بخشهای مختلف این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش صبح اردستان، حمیدرضا تاملی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اردستان اظهار داشت: با اعلام اسامی شهرستان های استان در خصوص تعدیل نیرو و مقایسه آن با سال۹۶، شهرستان اردستان جزو پنج شهرستان استان اصفهان قرار می گیرد به نوعی که تعدیل نیروی آن منفی ۷.۵ بوده که همه این موارد در نتیجه اقدامات موثر مدیران شهرستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان در طول تاریخ هیچ وقت در بن بست توسعه نبوده است، افزود: با توجه به اینکه ۶ دهستان از هفت دهستان موجود در اردستان جزو مناطق کمتر توسعه یافته است و امکانات و مزایای معافیتی را برای صنعتگر مهیا می کند مورد توجه سرمایه گذاران بوده است.

بزرگترین پروژه معدن مس استان اصفهان در اردستان وجود دارد

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه اردستان دومین شهرستان بزرگ استان به لحاظ وسعت است، ابراز داشت: بزرگترین پروژه معدن مس استان اصفهان در روستای کهنگ وجود دارد که می تواند اقتصاد شرق استان اصفهان را  متحول کند.

وی  افزود: اردستان سرزمین استعدادها است و سرمایه انسانی سرشار و غنی در این منطقه وجود دارد به نوعی که مردم این شهرستان در اقصی نقاط کشور فعالیت دارنداما با تمام وجود همه این پتانسیل ها موجب ایجاد زیر بنای توسعه برای شهرستان نشده اند.

تاملی ابراز داشت: پتانسل هایی همچون عبور ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور که از اردستان عبور می کند و همچنین وجود خط سراسری راه آهن و وجود مقوله گردشگری می تواند از مزایای شهرستان باشد  و آن را به سوی پیشرفت بیشتر سوق دهد.

وی گفت: شهرستان اردستان دارای اقلیم ها و فرهنگ های مختلفی است و  وسعت آن از کویر تا کوهستان امتداد دارد به نوعی که می تواند فضای مناسبی را برای گردشگری ایجاد کند.

مهمترین رسالت مدیران اردستان ایجاد شغل است

فرماندار اردستان با بیان اینکه مهمترین رسالت ما در شهرستان اردستان رسالت ایجاد  اشتغال است که با کمک دستگاه های مختلف در صدد  عملیاتی کردن این موضوع مهم هستیم،  افزود: مهمترین شاخص ما در ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه ها در اردستان نحوه تعامل آن دستگاه با فعالیت های کسب و کار و اشتغال است و بخش قابل توجهی تغییراتی هم که در بخشهای مدیریتی اتفاق افتاده است مربوط به همین شاخص بوده و در ادامه نیز بر روی همین اصل حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: کارگروه جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید در اردستان راه اندازی شده و هر هفته متناسب با مواردی که وجود دارد، موضوعات مختلف با حضور مدیران مربوطه بررسی و تعیین تکلیف می شود، مزیتی که در اردستان وجود دارد این است که اهالی این منطقه صاحبان کسب و کارهای بزرگی در کشور هستند که کمتر در جای دیگر وجود دارد.

تاملی با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان در حال حاضر ۹.۸ است، گفت: در شرایطی که با ایجاد ۲ هزار شغل می توان اردستان را به عنوان شهرستان فاقد بیکاری اعلام کرد، ۳۵۰۰ نفر از اتباع بیگانه در بخشهای مختلف این شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام / کد خبر31852

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار