جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیر جهاد کشاورزی اردستان:

برداشت پسته از باغات اردستان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: برداشت پسته در شهرستان اردستان آغاز شده و با تمهیدات انجام شده نسبت به سال قبل عملکرد بهتری در این زمینه خواهیم داشت.

به گزارش صبح اردستان، علی اکبر صالح در گفت و گو یی اظهار داشت: سطح باغهای پسته این شهرستان شامل نهال و بارور دو هزار و ۸۹۶ هکتار و سطح بارور آن به تنهایی در حال حاضر یک هزار و ۴۰۲ هکتار است .

وی با بیان اینکه  شهرستان اردستان همیشه رتبه های اول استان را در زمینه برداشت پسته در اختیار داشته است، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته باغات پسته شهرستان دچار نوسانات دمایی  شد و از کیفیت خوبی برخوردار نبود امسال با تمهیدات انجام شده عملکرد بهتری داشته و میزان عملکرد آن یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

تولید پسته شهرستان اردستان یک هزار و ۶۸۲ تن است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: تولید پسته شهرستان یک هزار و ۶۸۲ تن است که توسط چهار ترمینال مجوز دار فرآوری پسته،  تبدیل به پسته خشک می شود.

وی ابراز داشت: ارقام موجود پسته شهرستان اردستان عبارت از اکبری، کله قوچی، احمد آقایی است و زمان برداشت آن از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه است.

صالح بیان داشت: ترمینالهای موجود با سرویس دهی در زمینه پوست کنی، شستشو، پوک گیری، خندان کن، نم گیر، خشک کن، درجه بندی و بسته بندی به شکل فصلی برای تعدادی از افراد اشتغال  ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول پسته به کم آبی مقاوم است پیشنهاد می شود تا با تسهیلات کم بهره برای ایجاد باغهای پسته و همچنین سرمایه در گردش کشاورزان که از توانایی کمی برخوردار هستند به تولید این محصول کمک شود.

انتهای پیام / کد خبر32219

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار