پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان:

عضویت در کتابخانه های شهرستان اردستان۳۵ درصد رشد داشته است

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان گفت: تعداد عضو یت در کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان به چهار هزار و ۲۰۰ نفر رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش صبح اردستان، عفت باقری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان اظهار داشت: شهرستان اردستان دارای شش کتابخانه نهادی شامل چهار کتابخانه شهری و یک روستایی است که توسط ۱۰ کتابدار اداره می‌شود.

وی افزود: تأمین منابع و کارکنان کتابخانه های عمومی بر عهده نهاد کتابخانه های عمومی کشور است و تأمین هزینه‌های جاری و فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه ها از نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تأمین و برای کتابخانه های همان شهر هزینه می‌شود.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان گفت: برنامه و فعالیت‌های فرهنگی در رده کودک و نوجوان شامل قصه گویی، بلندخوانی، جمع خوانی و کارگاه‌های نقاشی و مسابقات مناسبتی اجرا می‌شود و در رده بزرگسالان هم برنامه‌هایی همچون نشست کتابخوان، حافظ خوانی و مسابقات شعر به اجرا در آمده است.

باقری بیان داشت: در سال گذشته تعداد ۱۴۷ برنامه فرهنگی در سامانه فرهنگی ثبت شده که نشان دهنده استقبال خوب مردم و به خصوص جوانان اردستانی بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان در سال گذشته ۲۷۰۰ نفر بوده که امسال این رقم به ۴۲۰۰ نفر رسیده که ۳۵ درصد رشد داشته است.

۴۵ هزار جلد کتاب به شکل امانت در اختیار مردم اردستان قرار گرفته است

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان تاکید کرد: امسال بیش از ۴۵ هزار جلد کتاب به شکل امانت در اختیار مردم قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

باقری افزود: با مکاتبات انجام شده بیش از ۱۲ میلیون تومان جذب کتاب اهدایی با نام طرح بهار کتاب در سال جاری انجام شده است.

انتهای پیام / کد خبر32447

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار