جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

شهرستان اردستان تا کنون فرد مبتلا به کرونا نداشته است

فرماندار شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان نسبت به شهرهای دیگر استان از وضعیت خوبی برخوردار بوده و این نشان می دهد مردم موضوع را جدی گرفته اند.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی ظهر دوشنبه در جلسه مدیریت بحران ویژه ویروس کرونا در فرمانداری اردستان اظهار داشت: با تمام کمی و کاستی هایی که وجود دارد و همه در معرض پدیده ناشناخته ویروس کرونا قرار دارند حوزه سلامت در خط مقدم این موضوع قرار دارد.

وی افزود: مردم باید موضوع ویروس کرونا را جدی گرفته و مواظب سلامت خودشان باشند.

فرماندار اردستان گفت: جدی گرفتن موضوع با ترسیدن و قطع امید به آینده خیلی متفاوت است و همانطور که موضوع اقتصاد برای مردم مهم است، انتظار می رود تا برای سلامت خود بکوشند هر چند شهرستان اردستان نسبت به شهرهای دیگر استان از وضعیت خوبی برخوردار بوده و این نشان می دهد مردم موضوع را جدی گرفته اند.

وی ابراز داشت: عواملی که قرار است در قالب ستاد مدیریت مبارزه با کرونا فعالیت کنند خودشان باید یک ظرفیت بالایی داشته باشند ومدیریت شرایط بحرانی نیازمند برنامه هایی است که مرد بحران می خواهد و اگر می خواهند در صف بحران قرار بگیرند نباید پیرو اخبار و شایعات فضای مجازی قرار بگیرند.

تاملی بیان کرد: هرکس احساس می کند در انجام این ماموریت نمی تواند مسیر را همراه با سیاست های کلی که مرجع آن وزارت بهداشت است ادامه بدهد بهتر است که از ابتدا جایش را به نفرات دیگر بدهد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: بر اساس تقسیم کاری که شکل گرفته فرماندهی مقابله با ویروس کرونا مجموعه وزارت بهداشت است و همه دستگاهها چه در سطح کشور و چه سطح شهرستان وظیفه پشتیبانی و حمایت دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخورد با موضوع کرونا تخصصی است، افراد هر اقدامی می خواهند انجام دهند بایستی به ستاد ملی کرونا در سطح استان و شهرستانها اطلاع دهند و از قضاوت های شخصی اجتناب کنند.

تاملی با بیان اینکه در اردستان مجموعه بهداشت و درمان هر تصمیمی بگیرند برای همه لازم الاجرا است، افزود: در حوزه ترویج و آموزش کارهای خوبی در اردستان انجام شده و می توان از همراهان سلامت تا پایان دوره از آنها استفاده کرد و بسیج هم برای پشتیبانی از این موضوع بهترین پتانسیل است.

فرماندار اردستان همچنین افزود: نظارت بر دفن اموات  و ساماندهی گورستان های اردستان از قبل مشکل داشته است که شهرداری ها باید در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: فرمانده تخصصی میدان مبارزه با کرونا وزارت بهداشت است که دستورات لازم را صادر می کنند بر این اساس به حواشی توجه نکرده و در هر بخشی ستید از اظهارات غیر مسئولانه پرهیز کنید.

تاملی تصریح کرد: با رصدی که انجام شده شایعه اجاره دادن منازل به افراد غریبه خارج از شهرستانهای دیگر در اردستان صحت نداشته است و در خصوص اتباع بیگانه، نیروی انتظامی در شهرستان موضوع را پیگیری می کند.

فرماندار اردستان بیان کرد: بازار روز شهرستان اردستان با توجه به ایام شب عید و همچنین اینکه نمی خواهیم اقتصاد مردم راکد بماند باید توسط شهرداری ها با هماهنگی اصناف نظارت در خصوص ورود افراد غریبه برای فروش اجناس انجام شود.

انتهای پیام / کد خبر32599

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار