جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه سپاه اردستان خبر داد:

سپاه اردستان به جنگ کرونا می آید

فرمانده سپاه اردستان ضمن اشاره به برخورد سپاه با محتکران و کم‌فروشان گفت: شهرها و روستاهای اردستان توسط سپاه ضدعفونی می‌شود.

به گزارش صبح اردستان، سرهنگ مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با اردستان سلام، ضمن اشاره به اقدامات سپاه اردستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: سپاه اردستان با تفاهم‌نامه‌ای که با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان منعقد کرد به مقابله با کرونا ویروس آمد.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه که بین سپاه اردستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان منعقد شده یک تقسیم کاری صورت گرفته تا سپاه در مکان‌ها و محله‌هایی از این شهرستان موضوع ضد عفونی را توسط بسیجیان و بعضا با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام دهد.

فرمانده سپاه شهرستان اردستان ضمن اشاره به ضدعفونی نقاط مختلف در منطقه اردستان توسط سپاه گفت: سپاه اردستان هر شب در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و روستاها توسط حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های فعال این فعالیت تا ریشه‌کنی ویروس کرونا ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به فعالیت بسیج اصناف در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ابراز داشت: در این راستا بسیج اصناف شهرستان اردستان در موضوع سرکشی و توزیع در حوزه کرونا اطلاع‌رسانی‌ها را پیگیری می‌کنند و آموزش‌های لازم را به کسبه ارائه می‌دهند.

ابراهیمی بیان داشت: شبکه بهداشت همچنین از سپاه درخواست نیروهای تخصصی را داشتند تا در مشورت‌ها و پایش‌ها و نظارت‌ها از آنان استفاده کنند که این موضوع از استان اصفهان درخواست شده تا آموزش‌های لازم برای نیروهایی که ما آماده می‌کنیم در اسرع وقت ارائه شود تا بتوانیم در آینده نیز از وجود آنان استفاده کنیم.

فرمانده سپاه اردستان تصریح کرد: نیروهای تخصصی که دارای مدارک بهداشت محیط هستند آماده شدند تا از تخصص آن‌ها در موضوع پیشگیری از کرونا استفاده شود و بر این اساس سپاه از ظرفیت بسیج در موضوع اطلاع‌رسانی از طریق سامانه پیامک بسیج اقدام‌های خوبی را انجام داده است.

وی ضمن اشاره به اقدامات حوزه اطلاع‌رسانی تاکید کرد: دستورالعمل‌هایی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا از استان اصفهان دریافت شد تا با سازماندهی نیروها در بسیج و همکاری شبکه بهداشت اطلاع‌رسانی خانه به خانه از طریق پیامک و فضای مجازی ارسال شود.

ابراهیمی با بیان اینکه سپاه تمامی برنامه‌های خود را بر روی مقابله با این پدیده شوم متمرکز کرده است، افزود: تیم‌هایی از قسمت اجتماعی، نیروی انسانی، فضای مجازی و بسیج سازندگی به‌صورت آماده داریم و به فرمانداری و ادارات اعلام کرده‌ایم تا برای هرگونه اقدام و خدمات به مردم آماده است.

فرمانده سپاه اردستان افزود: سپاه اردستان در موضوع کم‌فروشی و احتکار مواد بهداشتی که در سطح کشور کم یاب شده اقداماتی را انجام داده تا افرادی که در این زمینه مرتکب خلافی شوند شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع شوند و در این رابطه دو مورد بصورت جزئی وجود داشته که قابل توجه نبوده است.

وی همچنین بیان کرد: کارگروه بهداشت و درمان سپاه و بسیج  با شناسایی نیروهایی که در این خصوص توانمندی دارند آن‌ها را ساماندهی خواهد کرد؛ پیشگیری و مبارزه با این ویروس یک طرح ملی است و بر همین اساس تمام جامعه به ویژه ظرفیت بسیج بهترین زمینه برای پیشگیری و ریشه‌کن کردن این بیماری در جامعه است.

انتهای پیام / کد خبر32631

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار