پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

مهربانی مردم اردستان به بیمارستان شهید بهشتی اردستان ادامه دارد

فرماندار اردستان گفت:کمک خیران و شهروندان اردستانی در حوزه سلامت له منظور درمان بیماران کرونایی به بیمارستان شهید بهشتی با نام مهربانی اردستانی‌ها در اوج نیاز همچنان ادامه دارد.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تاملی در گفت‌وگو یی ضمن اشاره به کمک خیران و شهروندان اردستانی در حوزه ویروس کرونا اظهار داشت: مردم اردستان در کمک به بیمارستان شهید بهشتی با نام مهربانی اردستانی‌ها در اوج نیاز مبلغ ۳۲۶ میلیون تومان تاکنون کمک کردند.

وی ضمن اشاره به مصارف کمک های مردمی در شهرستان اردستان افزود: بیش از ۱۸۰ میلیون تومان از کمک‌ها‌ی مردمی صرف خرید مواد ضد عفونی، لباس، ماسک،  تب سنج، دستکش، الکل و پارچه برای بیمارستان شهید بهشتی اردستان شده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه کمک‌های فوق خارج از کمک‌های نقدی و غیر نقدی است که مردم مستقیما به بیمارستان شهید بهشتی اردستان داشته‌اند، افزود: با توجه به رتبه دوم اردستان در موضوع اقلام مصرفی در بیمارستان‌ها با پیگیری نماینده مردم این شهرستان و مسئولان در استان اصفهان توانستیم سهمیه بیمارستان شهید بهشتی اردستان را در جذب اقلام مصرفی بالاتر ببریم.

وی ضمن اشاره به کمک های دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در حوزه ویروس کرونا به اردستان ابراز داشت: قابل توجه است که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده و در کنار آن نیز دو دستگاه ونتیلاتور اهداء شده است.

تاملی ضمن اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور و به تبع آن در شهرستان اردستان بیان داشت: جلسه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور اعضای ستاد کرونای شهرستان اردستان برگزار و در خصوص نحوه طرح اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی مصوباتی انجام شد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری که به تایید رئیس جمهور رسیده و به همه استان‌ها ابلاغ شده است در شهرستان اردستان نیز قابل اجرا است و در این طرح افراد بومی ساکن یا مقیم هر شهر مجاز به ورود به شهر هستند و از ورود بقیه جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: خروج افراد غیر ساکن و مسافران از شهرستان اردستان تسریع می‌شود و مسافران در مسیر خروجشان نمی‌توانند وارد شهرهای دیگر شوند که این طرح فعلا تا ۱۵ فروردین قابل اجرا است و بعد اگر وزارت بهداشت اثر بخشی آن را تایید کرد طرح تا ۲۰ فروردین قابل تمدید است.

تاملی ضمن اشاره به محدودیت در فضاهای سبز شهرستان اردستان افزود: پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، استخرها و محل‌های تجمع در شهرستان اردستان تعطیل شده و مشاغلی که مجاز باشند به اطلاع مردم رسیده است و محل‌هایی نیز که فعالیتشان محدود شده اعلام کردیم.

فرماندار شهرستان اردستان ضمن اشاره به محدودیت حضور نیروها در ادارات این شهرستان خاطرنشان کرد: بخش‌های دولتی حداکثر با یک سوم نیروی دولتی فعالیت دارند و آن‌هایی که مشکل بیماری دارند نباید حضور پیدا کنند و مابقی هم از مرخصی استفاده کنند.

وی بیان کرد:  کاهش نیروی انسانی سیاست دولت است، اما تشخیص استفاده از آن‌ها با توجه به نیاز هر دستگاه و ماموریت‌ها با رئیس دستگاه‌های دولتی است در حالی که توصیه کلی داریم به صاحبان حرف و مشاغل که حداقل نیروی انسانی را به کار بگیرند و شایسته است که در این رابطه همکاری‌های لازم را به منظور رفع نگرانی‌های خانواده آن‌ها انجام دهند.

فرماندار اردستان گفت: سه کمیته با مدیریت بخشداران و مسئولان انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج به منظور ساز و برگ این طرح انجام شده تا مسیرهای غیر ضرور را مسدود کنند و در هفت نقطه در شهرستان اردستان ایستگاه کنترل ورود و خروج برقرار شد.

وی افزود: بنا بر مصوبات ستاد کرونای استان اصفهان در روز۱۲ و ۱۳ فروردین همه باید در خانه بمانند و مبادی‌های ورودی و تفرجگاه‌ها مسدود خواهد شد و ورودی روستاهای خوش نشین بسته و افراد خاطی طبق قانون جریمه سنگین خواهند شد.

تاملی ضمن اشاره به مشارکت خوب مردم اردستان در طرح غربالگری تاکید کرد: مردم اردستان در موضوع غربالگری بیماری کرونا استقبال خوبی داشته و در سطح استان با ۹۹ درصد رتبه دوم را تاکنون کسب کرده است.

انتهای پیام / کد خبر32672

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار