شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

تربیت نیروی ماهر برای بنگاه‌های اقتصادی از دغدغه‌های اردستان است

فرماندار اردستان گفت: یکی از دغدغه‌های امروز شهرستان اردستان تربیت نیروی ماهر برای بنگاه‌های اقتصادی است چراکه در بخش تأمین نیروی انسانی به شدت مشکل داریم.

به گزارش صبح اردستان، حمیدرضا تأملی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه آزاد در شهر زواره اظهار داشت: از جمله بخش‌هایی که در دوران سخت بیماری کرونا تعطیل نشد و به فعالیت خودشان با وجود دشواری‌های راه ادامه داد موضوع آموزش بود که فعالیت خود در این دوران را مرهون اساتید و معلمان است.

وی با بیان اینکه چراغ علم و دانش و آگاهی بخشی در سطوح مختلف روشن باقی ماند، افزود: برنامه ریزی هایی بسیار خوبی در سطوح استانی و شهرستانی در ارتباط با آموزش در دوران کرونا انجام شد و با تلاش همه افراد در حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش موضوع آموزش به هیچ وجه در شهرستان اردستان تعطیل نشد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه دانشگاه‌های مستقر در شهرستان اردستان در یک بازه زمانی که حرکت منطقه به سمت پیشرفت بود نقش خیلی مهمی را در علم آموزی ایفا کردند، گفت: در حال حاضر به دلایل مختلف شاهد یک سیر نزولی در حوزه دانشگاهی هستیم.

تأملی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در صورتی می‌توانند در منطقه اردستان احیا و به سمت تعالی حرکت کنند که خود را با مأموریت توسعه شهرستان همراه کنند، گفت: دانشگاه به عنوان یک مجموعه‌ای که پیشتاز توسعه باشد و از مدار حرکت به سمت توسعه با توجه به اولویت‌هایی که مطابق با وضعیت موجود در اولویت‌های شهرستان هست فاصله بگیرد شاید روزگار خوبی را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در این مرحله از تاریخ متناسب با دغدغه‌هایی که امروز متوجه تیم مدیریتی شهرستان است سهم خود را ایفا کند، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های امروز شهرستان اردستان تربیت نیروی ماهر برای بنگاه‌های اقتصادی است چراکه در بخش تأمین نیروی انسانی به شدت مشکل داریم.

فرماندار اردستان تصریح کرد: چند واحد صنعتی در اردستان وجود دارد که در موضوع نیروهای تخصصی با مشکل مواجه است؛ در واقع آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه هنوز نتوانسته نیروهایی که در منطقه نیاز است را تأمین کند که این موضوع موجب شده بسیاری از اشتغال شهرستان را نیروهای غیر بومی اشغال کند.

تأملی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید امروز به نوعی برنامه ریزی کنند که یک نگاه واقع‌بینانه ای را در موضوع بازار کار به دانشجویان خود داشته باشند و در کنار تحصیل در رشته مورد علاقه خود از دوره‌های مهارت آموزی که فنی و حرفه ای برنامه ریزی دارد غافل نشوند.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه‌ها باید امید به مشاغل اداری را از ذهن دانشجویان بگیرند و یک نگاه واقع‌بینانه ای را به آنها انتقال دهند، گفت: متأسفانه اخباری از برخی دانشگاه‌ها می‌شنویم که نیاز است رابطه دانشگاه‌ها با مراکز اداری و کمسیون‌های اجتماعی مربوطه ارتقا پیدا کند.

دانشجو فقط برای دروس تئوری و کلاسیک آموزش داده نشود

فرماندار اردستان با بیان اینکه دانشجو در دانشگاه فقط به لحاظ آمادگی در دروس تئوری و کلاسیک آموزش داده نشود، تاکید کرد: باید برنامه ریزی شود تا دانشجو همزمان با یادگیری دروس تئوری از آموزش توانمندی‌ها و آگاهی بخشی‌هایی که دانشجو را در مسیر حرکت به سمت موفقیت رهنمون سازد، بهره مند شود.

انتهای پیام / کد خبر32771

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار