پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس آموزش فنی و حرفه ای اردستان:

۲۱۰۰ نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای اردستان گواهینامه گرفتند

رئیس آموزش فنی و حرفه ای اردستان گفت: از سه هزار و ۹۵ نفر شرکت کننده در آزمونهای فنی و حرفه ای اردستان بیش از دو هزار و ۱۰۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند.

به گزارش صبح اردستان، حسن قاسمی در گفت‌وگو یی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده کلیه کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اردستان در تابستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آماده خدمات رسانی هستند.

وی با بیان اینکه برای اجرای کلاس‌های فنی و حرفه ای هیچ گونه محدودیتی به دلیل بیماری کرونا وجود ندارد افزود: خانواده‌ها می‌توانند به منظور غنی سازی اوقات فراغت فرزندان خود به مراکز دولتی و ۱۵ مرکز آزاد فنی و حرفه ای شهرستان اردستان مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای اردستان با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۹۵ نفر هنرآموز در کلاس‌های مراکز فنی و حرفه ای شهرستان اردستان شرکت کردند گفت: از این تعداد برای دو هزار و ۱۱۷ نفر گواهی نامه فنی و حرفه صادر شده و با توجه به زیرساخت‌هایی که آماده شده هنوز استقبال خانواده‌ها از رشته‌های فنی و حرفه ای ضعیف است.

بیش از ۴۰ رشته فنی در مراکز فنی حرفه ای اردستان تدریس می‌شود

وی با بیان اینکه در مراکز فنی و حرفه ای شهرستان اردستان بیش از ۴۰ حرفه آموزشی تدریس می‌شود ابراز داشت: این تعداد رشته در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، صنایع دستی و هنر به هنرآموزان خدمات می‌دهند.

قاسمی با بیان اینکه تمام آموزش‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای به شکل رایگان ارائه می‌شود تا کید کرد: در بخش آموزش فنی و حرفه ای آزاد هزینه مصوب سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت می‌شود و در این شهرستان مرکز فنی و حرفه ای برادران و خواهران اردستان، مرکز زواره و مرکز مهاباد در بخش دولتی فعالیت دارند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای اردستان تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مؤثر و بازدارنده‌ای در کاهش چالش‌های اجتماعی دارد و آموزش فنی و حرفه‌ای یک فرصت است برای همه خانواده‌هایی که به فکر آینده فرزندانشان هستند.

وی افزود: بیکاری جوانان مشکل اقتصاد نیست بلکه بخش بزرگ آن به خودمان برمی‌گردد و همه ما فرزندانمان را برای پشت میز نشستن و رئیس شدن می‌خواهیم و هیچگاه با واقعیت‌های جامعه و توان فرزندمان روبرو نمی‌شویم.

انتهای پیام / کد خبر32901

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار