جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرمانده انتظامی شهرستان اردستان:

متخلفان محدودیت‌های کرونایی در اردستان بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شدند

فرمانده انتظامی اردستان گفت: متخلفان محدودیت‌های کرونایی در اردستان در شهر و برون شهری دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش صبح اردستان، سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به انتخابات پیش رو مسئولیت خبرنگاران در این زمینه سنگین می‌شود و آن‌ها وظیفه دارند تا نسبت به آگاه‌سازی مردم به منظور سوق دادن آن‌ها برای شرکت در انتخابات به دور از مسائل سیاسی اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به نقش مؤثر خبرنگاران در برگزاری انتخابات پرشور و سالم افزود: خبرنگاران می‌توانند با درج مطلب نسبت به آرامش مردم برای  یک انتخابات سالم و پرشور همچون دوران گذشته اقدام کنند که اردستان نشان داده که در این زمینه همچنان پرشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان گفت: با همکاری همکارانمان در منطقه انتظامی، کشف انواع مواد مخدر در شهرستان اردستان نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است و در همین زمینه دستگیری معتادان و خرده فروشان مواد مخدر نیز هفت درصد افزایش داشته است.

وی ابراز داشت: دستگیری سارقان نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته که آمار آن ۲۲۶ نفرسارق در یکسال  بوده که شناسایی و دستگیر شده‌اند و در همین زمینه دستگیری باندهای سارقین را هم داشته‌ایم که اکثرا غیر بومی بوده‌اند که ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و توقیف خودرو سارقان ۱۲ درصد افزایش داشته و کشف کالای قاچاق هم ۱۱ درصد نست به سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ هاشمی‌زاده بیان کرد: توقیف خودروهای حامل مواد مخدر در اردستان پنج درصد افزایش داشته و کشف سرقت‌ها هم در سال جاری ۳۶۰ مورد بوده که پنج درصد شاهد رشد کشفیات بوده‌ایم و همچنین دستگیری شکارچیان غیر مجاز ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و دستگیری اتباع بیگانه هم نسبت به سال گذشته ۲۳ افزایش داشته است.

 فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان تاکید کرد: کلاهبردان صورت اینترنتی و فضای مجازی نسبت به کلاه برداری‌های خود اقدام می‌کنند که در شیوه جدید با دریافت بیعانه برای فروش اجناس دیگر پاسخگو نیستند و در روزهای تعطیل هم با استفاده از تعطیلی بانک‌ها نسبت به تخلیه حساب‌های افراد اقدام می‌کنند که مردم می‌توانند به موقع با پلیس فتا تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: شگرد جدید کلاهبرداران «مهندسی بیان» است که از این طریق که با بیان بسیار خوب برخوردار هستند که در همین زمینه در روز گذشته از یک خانم در اردستان ۱۸ میلیون تومان کلاهبرداری شد که با اطلاع به موقع حساب مقصد مسدود شد و کلاهبردار در حال حاضر نتوانسته مبلغ را برداشت کند.

سرهنگ هاشمی‌زاده گفت: در خصوص پلمب صنف‌های متخلف ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و ۷۵ صنف متخلف در این زمینه پلمپ شده‌اند و توسط پلیس اطلاعات هم ۱۴۵ مورد تذکر لسانی انجام شده و ۴۳ مورد هم اخذ تعهد از مسئول واحدهای صنفی انجام شده است و برگزاری جلسات هماهنگی برای آموزشی صنوف هم انجام شده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان افزود: کاهش تصادفات درون شهری و جرحی درون شهری را در یکساله شاهد بوده‌ایم و پنج درصد اعمال قانون را برای افرادی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده‌اند در این یکسال نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در موضوع کرونا انتظامی شهرستان اردستان هم درگیر این موضوع بوده است و به جز رعایت کردن موارد توسط مردم مشکلی حل نمی‌شود که اقدامات پلیس در ۱۱ ماهه توسط  پلیس راهور در حوزه شهری یک هزار و ۲۰۰ مورد تذکر لسانی داشته است و ۹۵۰ مورد عودت خودروهای غیر بومی را داشته و ۶۰ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۰ مورد جریمه یک میلیون تومانی و ۳۵۰ جریمه تردد شبانه که مبلغ آن ۲۰۰ هزار تومانی بوده است.

سرهنگ هاشمی‌زاده تاکید کرد: در حوزه پلیس راه که با پلیس راهور همکاری داشته اند یک هزار و ۸۰۰ مورد تذکر لسانی انجام شده است و عودت هزار و ۲۵۰ مورد خودروهای غیر بومی را شاهد بوده‌ایم و ۱۸۰ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی انجام شده و ۵۵ مورد جریمه یک میلیون تومانی ثبت شده  که در این زمینه ۱۲۰ مورد جریمه تردد شبانه ثبت شده و ۳۵ صنف متخلف هم توسط پلیس اطلاعات پلمب شده است.

انتهای پیام / کد خبر33210

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار