جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان:

کالاهای احتکاری در اردستان در بازار توزیع می‌شود

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: در صورتی که افرادی احتکار کالاهای اساسی را داشته باشند ضمن برخورد با آن‌ها و با حکم دادستانی نسبت به جمع آوری و توزیع آن بین مردم اقدام می‌شود.

به گزارش صبح اردستان، اسحاق شفیعی پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت:کارهای کشور از لحاظ استراتژیک در شرایط خاص قرار دارد بنابراین مردم باید با مسئولاناجرایی همکاری کنند تا بتوانیم آرامشی را بر بازار کالاهای اساسی شهروندان حاکم کنیم.

وی افزود: به منظور آرامش بازار بیش از چهار تن روغن در چند روز گذشته بین مردم توسط شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌های بزرگ توزیع شده است که به همین منظور توزیع قند و شکر را هم در دستور کار قرار داریم تا با توزیع برنج از طریق سامانه رهتاب هم بین مردم توزیع شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: مرکز اعلام قیمت‌ها در خصوص اقلام خوراکی در شهرستان اردستان با جهاد کشاورزی است و طبق ابلاغ اداره غله قیمت‌های نان‌های حجیم شده طبق قبل بوده و تا پایان اردیبهشت تغییری نخواهد کرد و تا ابلاغ قیمت جدید در صورت مشاهده گرانفروشی با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ابراز داشت: به منظور تنظیم بازار کالاهای اساسی در فروشگاها توزیع شده است و توزیع آن در شهرهای شهرستان اردستان بر اساس نسبت سرانه جمعیت موجود اقدام شده است که در همین رابطه همچنین از ابتدای فروردین مقدار ۱۰ هزار کیلو برنج تایلندی در ۷۰ واحد توزیع شده است و شکر سهم خانوار ۲۱ تن، شکر صنف و صنعت ۲۶ تن، قند ۲۵ تن، نبات شش تن، مرغ منجمد ۴۸ تن، تخم‌مرغ ۱۵ تن و هفت تن روغن توزیع شده است.

شفیعی بیان کرد: نانوایی هایی که پخت نداشته باشند و خودسرانه تعطیل کنند سهمیه آرد آن‌ها قطع می‌شود و دستگاه‌های کارتخوان همه نانوایی‌ها باید در سامانه ثبت شود تا یارانه نان شامل حال آن‌ها شود و همچنین مشاغل خانگی سامانه آن به روز شده و آن‌هایی که دستگاه اجرایی آن جهاد باشد تسهیلات پشتیبان ندارد.

وی با بیان اینکه گلخانه‌ها علاوه بر سرمایه ثابت به آن‌ها سرمایه در گردش نیز تعلق خواهد گرفت و درصد تسهیلات آن‌ها هم مناسب است و قرار شده تسهیلات ۱۸ درصد به ۱۲ درصد در منطقه اردستان کاهش یابد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه نان گران نمی‌شود تاکید کرد: با آزاد شدن آرد باید کیفیت نان‌ها بهتر شود و در این خصوص نظارت‌ها جدی‌تر خواهد شد و همچنین استفاده از پهباد برای سم‌پاشی مزارع آموزش آن انجام شده و موضوع استفاده واقعی از آن آغاز شد و خیلی مزایا دارد به نحوی که در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و مهمتر از همه اینها در زمان صرفه‌جویی می‌شود و در کیفیت کار تاثیر دارد و کشاورزان می‌توانند به صورت محدود ثبت‌نام کنند تا تسهیلات پهباد با درصد ۱۵ به آن‌ها پرداخت شود که دارای کمیت و کیفیت کار بالا است.

انتهای پیام / کد خبر33526

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار