یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان:

اردستان جزو ۳ شهر سالمند استان اصفهان است

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: بیش از هشت هزار و ۲۰۰ نفر از سالمندان اردستان از لحاظ خطر پذیری مورد غربال قرار گرفته‌اند.

به گزارش صبح اردستان، حسن ذبیحی ظهر امروز در کارگروه سلامت، اظهار داشت: با توجه به اینکه مرگ و میر کودکان یکی از شاخص‌های توسعه است و معاونت و وزارت بهداشت روی آن تاکید دارند ما سالانه تحلیل مرگ و میر را انجام می‌دهیم و وضعیت آن را بررسی می‌کنیم تا چالش‌های آن رصد شود.

وی افزود: موضوع مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در دو قسمت نوزادان و کودکان یک تا ۵۹ ماه بررسی می‌شود که در بخش نوزادان بیشترین فراوانی مرگ و میر را به علت مشلات ناشی از نارسی و کم وزنی داریم که با توجه به موضوع جوانی جمعیت و درمان‌های ناباروری که اتفاق می‌افتد این موضوع در حال افزایش است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان هشت هزار و ۵۸۵ سالمند وجود دارد، ابراز داشت: اردستان یکی از سه شهرستان سالمند استان اصفهان است و از این این تعداد سالمند بیش از هشت هزار و ۲۰۰ نفر آنان از لحاظ خطر‌پذیری مورد غربال قرار گرفته‌اند که تقریبا ۹۵ درصد می‌شود و از بین آن‌ها ۳۷۰ نفر بسیار پر خطر بوده‌اند به نوعی که فرد نمی تواند از خود مراقبت کند و یا دو بیماری دارد که موجب ناتوانی وی شده است.

ذبیحی با بیان اینکه اردستان از شهرستان‌های سالمند است، تصریح کرد: این روند ادامه خواهد داشت و به این راحتی نمی‌توانیم از این وضعیت سالمندی شهرستان اردستان را خارج کنیم بنا بر این حداقل برای سالمندان شهرستان اردستان کوچکترین کارهایی که را می‌توانیم انجام دهیم که می‌توان مکان‌های تفریحی و آموزشی را در نظر گرفت و شهرداری و بهزیستی خدمات رفاهی در راستای توانمندی سالمندان انجام دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان افزود: با توجه به فصل پائیز موضوع آنفولانزا شایع است و از مراجعه بیمارانی که ورود داریم ۲۰ درصد آن‌ها آنفولانزای آن‌ها مثبت است و در استان هم تست آنفولانزاها ۲۴ درصد آن مثبت بوده است و بیماران معمولا سرپایی درمان می‌شوند و حاضر به انجام تست نیستند و مکان‌های آموزشی با توجه به فصل سرد در معرض این بیماری قرار دارند و انتظار می‌رود مدارس از ورود دانش‌آموزان علامت‌دار جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: اهمیت آنفولانزا بدین جهت است که در مکان‌های تجمعی افراد زیادی را درگیر می‌کند و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و افراد منجر به بستری می‌شوند و آنفولانزایی که در شهرستان و استان شاهد هستیم سطحی بوده و افرادی که سطح ایمنی خوبی دارند دچار نمی شوند.

انتهای پیام/

حمید فرخی

انتهای پیام / کد خبر33702

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار