شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اصفهان‌ آلوده‌ترین شهر جهان شد

روز دوشنبه هفته گذشته اصفهان به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان انتخاب شد و امروز باید مسئولان استان به این اتفاق عکس‌العملی نشان دهند.

esfahan921106

در حالی که وضعیت هوای اصفهان در هفته‌های اخیر همواره شرایط ناسالم، بسیار ناسالم و اضطرار را پشت سر گذاشته است، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد که در یکی از روزهای هفته گذشته، این شهر لقب آلوده‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران “ایسنا” ، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: تولید کنندگان سوخت، کارخانه‌ها و نیروگاه‌های اطراف شهر اصفهان همه در این آلودگی مقصر هستند و مسؤلان استان باید نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهند.

این صحبت‌های امینی در حالی است که اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان هم در پیش‌بینی وضع جوی شهر اصفهان نسبت به افزایش مواد آلاینده تا چند روز آینده هشدار داد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی اصفهان نیز اظهار کرد: جوی پایدار همراه با افزایش ظرفیت مواد آلاینده را تا روز سه‌شنبه در شهر اصفهان پیش بینی می‌کنیم.

لیلا امینی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه پایدار بر روی استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان باد نمی‌وزد، تصریح کرد: این امر سنگین و آلوده‌تر شدن هوا را تشدید می‌کند. این کارشناس گفت: تا دوشنبه این هفته نیز بارندگی در استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی وضعیت جوی اصفهان را برای امروز صاف تا کمی ابری و غبار آلود با افزایش پتانسیل مواد آلاینده و برای دوشنبه، صاف تا کمی ابری و غبار آلود و افزایش مواد آلاینده از بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی کرد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان نیز گفت: شاخص آلودگی هوای اصفهان در پی پایداری و سکون هوا به کندی در حال افزایش است.

بابک صادقیان آخرین عدد میانگین آلودگی هوا را براساس نمودار ایستگاه‌های سنجش ۱۴۷ (AQI) برشمرد و گفت: بیشترین حساسیت به دلیل وجود ذرات زیر ۵/۲ میکرون در هوای اصفهان است که ناشی از مصرف سوخت خودروها و آلودگی صنایع از جمله نیروگاه‌هاست.

وی اضافه کرد: در این شرایط کماکان برنامه‌های هشداری شدن آلودگی هوا اجرا می‌شود.

انتهای پیام / کد خبر3637

مطالب مرتبط

  1. : tu pourras sûrement juger l’aspect formation mais pas forcément éducation.Tout au moins jusqu’au lycée, le système doit être avant tout éducatif, à savoir de &#01r8;fo2mer„ des citoyens (au sens très large). Avec bien sûr une ouverture sur les métiers et disciplines. Car comme tu l’écrivais toi-même, si choisir ses études supérieures en fonction du métier qui semble le mieux nous convenir est un idéal, cela reste souvent une utopie tellement l’on ne maitrise pas nombre de paramètres qui compose notre destin.34745

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار