پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

افزایش مدت سربازی به ۲۴ ماه قطعی نیست

رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا گفت: هنوز تصمیم قطعی در مورد افزایش مدت زمان خدمت وظیفه عمومی گرفته نشده و بنابراین افزایش خدمت به ۲۴ ماه قطعی نیست.

sadrosadat921106

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری کار ایران “ایلنا” ، سردار حمیدرضا صدرالسادات در نشست خبری خود با بیان اینکه مدت تعویض کارتهای پایان خدمت تا پایان امسال است، اظهار داشت: تاکنون بین ۴ تا ۵ میلیون نفر برای تعویض کارتهای نظام وظیفه قدیمی خود اقدام کرده اند.

وی هزینه تعویض کارتهای پایان خدمت را بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر اطلاعات فرد تکمیل باشد حداکثر ظرف ۲۰ روز کارت پایان خدمت جدید صادر خواهد شد.

به گفته وی کسانی که در خارج از کشور نیز حضور دارند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های سازمان نظام وظیفه در خارج از کشور نسبت به تعویض کارتهای خود اقدام کنند.

وی در مورد امکان جعل در کارت‌های جدید گفت: در کارتهای جدید حتما بایستی سوابق خدمتی فرد وجود داشته باشد و تبعا امکان جعل وجود داشته اما اصالت این کارتها تایید نشده است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که فرد به سن ۵۰ سالگی نرسد، باید طبق قانون برای کارهایی که می خواهد انجام دهد وضعیت خدمت نظام وظیفه اش مشخص باشد، در مورد سامانه پیامکی اعلام وضعیت نظام وظیفه نیز اظهار داشت: تا قبل از سامانه‌ای شدن افراد بایستی برای تعیین وضعیت به ادارات ما شخصا مراجعه می کردند اما اکنون ا فراد می توانند با یک تماس با دو سامانه ای که ما در اختیار داریم هم از آخرین وضعیت قوانین و مقررات نظام وظیفه آشنا شوند و هم از آخرین وضعیت درخواست خود از سازمان نظام وظیفه از جمله زمان اعزام یا زمان ارائه کارت نظام وظیفه خود را بدانند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در مورد افزایش حقوق سربازان نیز گفت: طبق قانون باید حقوق سربازان افزایش یابد اما این امر بستگی به بودجه و توان مالی دولت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سربازان غایب نیز گفت: ماده ۱۰ قانون مقید کرده است که ارائه برخی از خدمات در بخش دولتی نیازمند تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه فرد است اما در برخی از قسمتها از جمله بخش خصوصی این موارد رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: برای نمونه تا هنگامی که وضعیت نظام وظیفه کسی مشخص نباشد کسی نمی تواند بیمه شود اما در حال حاضر در بخشی از قسمتها از جمله ادارات خصوصی این امر رعایت نمی شود.

همچنین ارائه خدمات بانکی و ارائه وام نیازمند تعیین تکلیف خدمت سربازی است اما در حال حاضر این کار انجام نمی شود.

به گفته صدرالسادات در حال حاضر حدود یکسال است که با همکاری ارگان‌هایی همچون وزارت کار و بیمه‌ها کاری شروع شده تا به موجب آن جلوی خدمت رسانی و استفاده از برخی خدمات دولتی به کسانی که سرباز غائب هستند، گرفته شود.

صدرالسادات همچنین به همایش خدمت سربازی اشاره کرد و گفت: این همایش اواخر بهمن برگزار می شود و در آن سعی می کنیم از نظرات اهل فن برای انجام بهتر خدمت وظیفه بهره ببریم.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۲۶۷ مقاله به همایش مذکور واصل شده است و برای داوری در اختیار داوران قرار گرفته است و این همایش در ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر3648

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار