پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

زیرساخت های پذیرایی از مسافران نوروزی اردستان فراهم است

فرماندار اردستان گفت: زیرساخت های لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در این شهرستان فراهم شده است.

mosafernoroozi921204

به گزارش تیم رصد پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، بهرام خواجه سعیدی در نشست ستاد اسکان مسافران نوروزی، برگزاری نشست های کارگروه میراث فرهنگی شهرستان در اماکن تاریخی را خواستار شد و اظهار داشت: بقاء بافت‌های تاریخی به وجود انسان‌ها وابسته است و اگر این اماکن رها شوند از بین خواهند رفت.

وی خواستار زیباسازی مبلمان شهری در بافت‌های تاریخی شهرستان شد و افزود: باید تور اردستان‌گردی تشکیل شود و نقاط دیدنی و آثار تاریخی شهرستان به مردم بیشتر شناسانده شود.

فرماندار اردستان با اشاره به تهیه و تدوین سه فیلم مستند از آثار تاریخی شهرستان و پخش آنها در شبکه های سراسری گفت: یک فیلم مستند دیگر نیز تهیه شده اما هنوز مجوز پخش نگرفته است.

خواجه سعیدی به آمادگی نهادها و ارگان های شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در این راستا کلیه زیرساختهای لازم فراهم شده است و اگر کمبودی وجود دارد در صدد رفع آن هستیم.

وی یکی از علل کاهش عمر مردمان شرقی را عدم گردشگری دانست و گفت: در این راستا ایجاد تورهای گردشگری در شهرستان با توجه به موقعیت خاص آن بسیار ضروری است.

فرماندار شهرستان اردستان خواستار جذب مسافران نوروزی و راهنمایی آنها به داخل شهرستان از مسیر جاده ترانزیت شد و ادامه داد: بحث نظارت بهداشتی بر امکان فروش مواد غذایی باید بسیار جدی گرفته شود.

در نوروز سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر از شهرستان اردستان بازدید کردند که پیش بینی می‌شود این رقم در نوروز ۹۳ افزایش یابد.

انتهای پیام / کد خبر4339

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار