پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
سید عباس شریعتمدار

مصرف روزانه آب در اردستان بیش از میانگین جهانی است

رییس اداره آب و فاضلاب شهری منطقه اردستان گفت: میانگین مصرف روزانه آب به ازای هر نفر در اردستان بیش از ۲۰۰ لیتر می باشد در صورتی که میانگین متوسط استاندارد جهانی ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است.

shariatmadar921220

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، سید عباس شریعتمدار در مصاحبه تفصیلی با خبرنگار نگین کویر با تاکید بر اهمیت الگوی صحیح مصرف، اظهار کرد: با انجام فرهنگ سازی در مدارس، قصد داریم فرهنگ الگوی صحیح مصرف را به منازل شهروندان منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲/۵ درصد آب های موجود در کره زمین شیرین است، افزود: میانگین بارندگی سالیانه در اصفهان بسیار کم و ۱۲۰ میلی متر است.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری منطقه اردستان با اشاره به وابستگی شهرستان به آب تصفیه خانه استان، تصریح کرد: خشکسالی زاینده رود در میزان مصرف شهرستان تاثیرگذار بوده است.

شریعتمدار به افت فشار سفره های آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت: مردم باید صرفه جویی در مصرف آب را در اولویت قرار دهند.

وی نصب بنر، توزیع بروشور و فرهنگ سازی را از اقدامات فرهنگی تبلیغی اداره آبفا منطقه اردستان در جهت صرفه جویی مطرح کرد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری منطقه اردستان با اشاره به اقدامات فرهنگی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب، تاکید کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها شاهد صرفه جویی مردم بوده ایم.

شریعتمدار خاطر نشان کرد: زون بندی شبکه ها، تجهیز چاه ها در جهت افزایش آبدهی، افزایش راندمان ایستگاه های پمپاژ، اصلاح و توسعه شبکه ها و تعویض انشعابات فرسوده از مهمترین اقدامات فنی و مهندسی آبفا اردستان در جهت صرفه جویی در مصرف آب می باشد.

وی افزود: در سال جاری برای جلوگیری از افت فشار آب، دو حلقه چاه در اردستان و مهاباد حفر شد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری منطقه اردستان با اشاره به افزایش مصرف آب در ایام نوروز، اظهار امیدواری کرد: با تجهیز چاه شهر اردستان در ایام نوروز و تابستان سال ۹۳ با مشکلی در جهت فشار آب مواجه نشویم.

شریعتمدار به عملکرد واحدهای بهره برداری و فنی مهندسی آبفا منطقه اردستان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۵۶۵ مورد حوادث انشعابات آب و ۱۳۰ مورد حوادث شبکه توزیع آب رفع شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۵۱۶۱ متر از شبکه توزیع آب اردستان اصلاح و توسعه یافته است.

رییس اداره آبفا منطقه اردستان از نصب ۱۸۸ رشته انشعاب فاضلاب و ۵۵۹ رشته انشعاب آب در منطقه اردستان در سال ۹۲ خبر داد.

سید عباس شریعتمدار در خصوص عملکرد واحد درآمد و امورمشترکین منطقه اردستان نیز بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۸۴ انشعاب آب و ۱۵۵ انشعاب فاضلاب واگذار شده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۶۳۳۶۳ مورد کنتور مشترکین قرائت شده است.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری منطقه اردستان خاطر نشان کرد: در سال ۹۲، ۵۲۴ مورد تعویض کنتور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰۷ درصد حق انشعابات منطقه و ۸۷ درصد وصولی آب بهای مشترکین اخذ شده است.

شریعتمدار در پایان با اشاره به خشکسالی استان و فرارسیدن ایام نوروز، تاکید کرد: از مردم درخواست می کنیم در مصرف آب صرفه جویی کرده و به میزان استاندارد از منابع آبی استفاده کنند.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری منطقه اردستان در خصوص راهکارهای کاهش مصرف آب، اظهار داشت: استفاده از سرشیر و دوش های کم مصرف نه تنها در مصرف آب بلکه در هزینه و انرژی تولید نیز صرفه جویی می کند.

انتهای پیام / کد خبر4491

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار