شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
به بهانه آغاز فصل گرما

خواهرم! حجابت را زمین مگذار

انفعالی که صاحبان آن، امروز اجازه برگزاری تجمع انتقادی به وضعیت حجاب جامعه را نمی دهند، فردا معترضین را به جرم بی شناسنامه نقد کردن حجاب، محکوم نیز می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از فرهنگ نیوز، هنوز مدت زیادی از شهادت طلبه جوان ناهی از منکر نمی گذرد. شهیدی که به گفته خود در راه دفاع از ناموس، جانش را به خطر انداخته است. واژه ای که غربتش این روزها در جامعه به وضوح دیده می شود و چراغش در انفعال مسئولین در حال سوسو زدن است.

shahidkhalili930229

۱- بر اساس فرموده امیر مؤمنان- علی علیه السلام(“الناس علی دین ملوکهم”) تا هنگامی که انفعال و بی توجهی مسئولین پابرجا باشد نمی توان به اعتلای فرهنگی جامعه امیدوار بود. هر چند تلاشها و مجاهدتهای فرهنگی به صورت خودجوش از سوی مردم صورت گیرد و هر چند سال، سال عزم و اراده برای مدیریت فرهنگی باشد. نمی توان در جامعه ای هم حامی ضد دین بود و هم طرفدار اسلام. به قولی نمی توان زیر علم یزید بود و برای غربت امام حسین (ع) به سینه کوفت.

۲- چندی پیش با آغاز به کار نمایشگاه کتاب تهران، روحانی در اظهاراتی عنوان کرد که “صاحبان فرهنگ نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند”

 

این اظهارات و سخنان وزیر ارشاد درباره رفع فیلتر فیس بوک تنور اتفاقات غیر اخلاقی و ضد اسلامی را در فضای حقیقی و مجازی داغ کرد. از جمله یک خبرنگار ضد انقلاب فراری که یادداشت نویس روزنامه منصوب به کروبی (یکی از سران فتنه) نیز بوده است، صفحه ای را در شبکه های اجتماعی برای انتشار تصاویر بی حجاب از زنان ایرانی ایجاد کرده است.

هر چند مجازی بودن چنین صفحاتی هویت جعلی بسیاری از همراهانش را به همراه دارد، اما اصل این حرکت می تواند از ترکشهای بی تفاوتی و چه بسا حمایت از رفتارهای ضد فرهنگی قلمداد شود. حتی در این صفحه، بی حرمتی را به جایی رسانده اند که در کنار تابلوی یکی از مراجع در شهر تهران، تصویر بی حجاب یک زن گرفته می شود.

در اکثر پست های این صفحه، صحبت از تصاویری است که به دور از چشم گشت ارشاد گرفته شده است!

۳- مدتی پیش آقای روحانی در صحبت هایی دیگر، سعی در یکی دانستن هنرمندان و جدا نکردن هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی داشت. مقوله ای که اتفاقا این روزها جلوه بیشتری نسبت به گذشته گرفته است.

hatami-jashnvarekan930229

بازیگر زنی برای در آغوش گرفتن مسئولین جشنواره کن، غیرت و شرافت خود را به فروش می گذارد و بر گونه اش بوسه می زند و هنرمندی ارزشی برای ابراز اعتقادات ارزشی و باورهای مذهبی اش آنچنان مورد هجمه قرار می گیرد که تهدید به بایکوت شدن می شود و وسیله نقلیه اش مورد هجوم قرار می گیرد.

۴- مسئولین باید بدانند جامعه ای که رو به جلو می رود هم حجاب می خواهد و هم گشت ارشاد. بازیگرانش عده ای ارزشی هستند و عده ای دیگر بی تفاوت و شاید مغرض. در حقیقت به بهانه جذب مشتری، فروختن دین به دنیا خطایی نابخشودنی است و با وجود چنین انفعالی از سوی مسئولان، تبعاتی بالاتر از آن در راه خواهد بود. تبعاتی که بی حجابی های فضای مجازی را کم کم از پشت موتورها و درون ماشین ها به خیابانها می کشاند و صاحبان این انفعال که امروز اجازه برگزاری تجمع انتقادی به وضعیت حجاب جامعه را نمی دهند، فردا معترضین را به جرم بی شناسنامه نقد کردن حجاب، محکوم نیز می کنند.

“بدون داشتن شناسنامه هم می توان نقد کرد. ممکن است آزادمردی شناسنامه نداشته باشد. اما چشمی واقع بین داشته باشد که نتواند به بی عفتی و بی حیایی ها ببندد. برای دفاع از حق و حقیقت عقل سلیم و وجدان آگاه می خواهد. نه شناسنامه. چه بسیار منتقدین شناسنامه داری که در حال حاضر در بیرون از مرزها چوب تاراج به فرهنگ اسلامی مملکتشان زده اند و در مقابل چه بسیار منتقدینی که استخوان در گلو دارند و بی شناسنامه اند.”

انتهای پیام / کد خبر5600

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار