جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وزیر ورزش خلاف می‌کند و بین استان‌ها تبعیض قائل می‌شود

نماینده شهرستان اردستان در مجلس گفت: وزیر ورزش و جوانان نه تنها قانون را اجرا نمی‌کند بلکه در در تخصیص اعتبار و بودجه هم بین استان‌ها تبعیض قائل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد بخشایش اردستانی در خصوص حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس اظهار داشت: سوالات خود را به صورت مشخص بیان و در کمیسون اعلام کردم. بنده از وزیر ورزش و جوانان ۹ سوال مختلف پرسیدم.

وی با اشاره به سوالاتی که از وزیر ورزش و جوانان و در کمیسیون پرسیده است، تصریح کرد: یکی از سوالات اساسی من این بود که طبق بند یک ماده ۱۸ قانون اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی، مجلس در سال ۱۳۹۰ تصویب کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند. در سال ۱۳۹۱ اعلام شد حالا که از طریق بورس نتوانستید این دو را خصوصی کنید از کانال فرابورس این دو باشگاه را واگذار کنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: در سال ۹۲ گفته شد از طریق مزایده این امر محقق شود. حال سوال اینجاست هنگامی که قانون بیان می‌کند که این امر باید محقق شود و شما هم اعلام کردید که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود، هیئت امنا و مدیریت این دو باشگاه به دست وزارت اقتصاد و دارایی می‌افتد چراکه سازمان خصوصی‌سازی زیر نظر این وزارتخانه است اما وقتی وزارت ورزش دخالت می‌کند و هیئت امنا و مدیره پرسولیس و استقلال را معرفی می‌کند، یعنی دوست ندارد این دو باشگاه خصوصی شوند و تمایلی به اجرای قانون ندارد. بنابراین وزیر ورزش قانون را اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: سوال دوم این است وقتی ورزش ما حرفه‌ای است نباید این همه پول را به فوتبال پمپاژ کنیم. بنابراین وزیر ورزش این پول را از راه دیگری پمپاژ می‌کند. دادن پول به این دو باشگاه خلاف قانون است که وزیر ورزش انجام می‌دهد. سوال این است این نابسامانی‌های متعدد و تخلفات مالی گسترده در فدراسیون فوتبال ناشی از چیست؟ پشت پرده این مسائل چه سیاستی وجود دارد؟ آیا سیاسی بازی است؟

بخشایش عنوان کرد: از طرف دیگر هم نام وزارتخانه وزیر، ورزش و جوانان است. ایشان برای جوانان چه کاری انجام داده است؟ چه شغلی ایجاد شده؟ برای پویایی چه کاری کرده؟ اصلا ایشان اعتقادی به بخش جوانان دارد؟ این همه جوان بیکار هستند. آقای وزیر اصلا خودش را متصدی می‌داند؟

نماینده شهرستان اردستان در مجلس گفت: سوال دیگر من از وزیر ورزش و جوانان تبعیض در تخصیص بودجه است. برخی از ادارات ورزشی شهرستان‌ها مبالغ، توزیع امکانات و وسایل بیشتری نسبت به سایر شهرها می‌گیرند.

بخشایش اردستانی در پاسخ به این پرسش تسنیم که آیا این موضوع صحت دارد که وزیر ورزش و جوانان به همشهریان و هم‌استانی‌های خود اعتبارات بیشتری می‌دهد، عنوان کرد: بله. یکی از سوالات دیگر ما انتخاب هم استانی و همشهریان خودش در مدت کم حضور در وزارت ورزش و جوانان است. دلیلش چیست؟ سوال دیگر در خصوص انتخابات فرمایشی کمیته ملی المپیک است. دلیل هم این است که کسی رقیب ریاست نبوده و از قبل طوری عمل و لابی‌گری کرده بودند که فقط یک فرد به اسم کیومرث هاشمی بماند تا رئیس کمیته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اینکه رویکرد مجلس در مورد این تخلفات گسترده چیست؟ یادآور شد: وزیر ورزش به کمیسیون آمد و با هم صحبت کردیم. من قانع نشدم و قرار است او به صحن علنی بیاید. پروسه زمانی خاصی دارد که این کار انجام شود.

انتهای پیام / کد خبر5608

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار