دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تحریریه

وقتی سایت ها می خوابند

سایت های اداری شهرستان اردستان با مطالب قدیمی و تاریخ گذشته در فضای مجازی فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، امروزه با گسترش ارتباطات و روشهای تبلیغاتی جدید، وب سایت به نوعی می تواند نقش ابزاری اطلاعاتی و ارتباطی همچون تلفن، موبایل، تلویزیون، روزنامه و دیگر رسانه ها را در خود جای دهد.

از آنجا که در شرایط فعلی کشور و جهان هر روزه جایگاه و نقش فضای مجازی بیشتر نمود پیدا می کند و دولت نیز تلاش خود را برای ورود دولت الکترونیک به خانه های مردم انجام می دهد، حال سوال اینجاست چرا مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان اردستان در بروزرسانی پرتال و سایت های خود کوتاهی می کنند؟

siteardestan930414

امروزه در شهرستان اردستان فضای مجازی از جایگاه ویژه ای در بین جوانان و مردم برخوردار است، به طوری که ابعاد گسترده آن را در زندگی فردی و اجتماعی انسانها قابل مشاهده است.

حال جدا از هزینه های میلیونی ساخت و پشتیبانی سایت ها که توسط دولت و از جیب بیت المال صورت می گیرد، رفع این مشکل تلاش مسئول وب سایت های ادارات شهرستان را طلب می کند.

متاسفانه وضعیت وب سایت های ادارات و سازمان های دولتی شهرستان اردستان نامطلوب است و بروز رسانی آنها هر چند ماه یکبار انجام می شود.

نبود دستورالعمل بروز رسانی سایت ها در ادارات، عدم درک و شناخت مسئولین ادارات از پتانسیل بالای فضای مجازی، نبود شخص متخصص در بروز رسانی سایت، عدم مشخص بودن فرد مسئول سایت در ادارات، مشغله بالای روابط عمومی ادارات در بروز رسانی سایت و عدم بازخواست مسئولین ادارات توسط مدیران استانی را می توان از جمله دلایل بروز نشدن سایت های ادارات در شهرستان اردستان نام برد.

 

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به سایت ادارات و سازمان های شهرستان اردستان که در بروز رسانی به خواب غفلت فرو رفته اند.
فرمانداری اردستان که بالاترین دستگاه اجرایی شهرستان می باشد و باید در این امر سرآمد ادارات باشد، از بهمن ماه سال گذشته تا بحال بروز نشده است.

farmandariardestan930204

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان نیز که باید مشوق ادارات باشد، آخرین مطلبی که در سایت خود بارگزاری کرده است مربوط به شهریور ماه سال ۹۰ است.

edarefarhangoershadardestan930414

آخرین مطلب پرتال جامع شهرداری اردستان مربوط به بهمن ماه سال ۹۱ می باشد که چندین ماه است که سایت در دسترس نمی باشد.

shahrdariardestan930414

پرتال شهرداری زواره نیز آخرین بار در بهمن ماه سال ۹۲ بروز رسانی شده است.

shahrdarizavareh930414

آخرین پست قرار گرفته در وب سایت اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان نیز به مرداد ماه سال ۹۰ برمی گردد.

edarerahotarabariardestan930414

سایت اداره مخابرات شهرستان اردستان نیز آخرین بار در اسفند ماه سال ۹۲ بروز رسانی شده که هم اکنون با تغییر قالب، مطالب گذشته نیز حذف شده است.

mokhabaratardestan930204

اداره آموزش و پرورش منطقه زواره آخرین مطلبی که در سایت خود بارگزاری کرده است مربوط به بهمن ماه سال ۹۱ است.

amoozeshoparvareshzavareh930414

سایت های دانشگاهی شهرستان نیز از این کم کاری مستثنی نبوده اند و سایت دانشگاه پیام نور مرکز اردستان آخرین بار در بهمن ماه سال ۹۲ بروز رسانی شده است.

daneshghapayamnoorardestan930204

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زواره نیز آخرین بار در اسفند ماه سال ۹۲ بروز رسانی شده و چندین ماه است که در دسترس نیست.

daneshghaazadzavareh930204

 

وضعیت بقیه ادارات شهرستان که البته سایت اختصاصی ندارند نیز جالب نمی باشد و آنها در بخش اخبار ادارات کل خود هیچ سهمی ندارند.

 

ضمنا هیئت تحریریه نگین کویر از اداراتی که سایت های خود را بروز می کنند بویژه اداره جهاد کشاورزی شهرستان، آموزش و پرورش منطقه اردستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدردانی و تشکر می نماید.

انتهای پیام / کد خبر6158

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار