جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وجود ۶۰۰ زندانی جرائم غیر‌عمد در اصفهان

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان اصفهان گفت: هم‌اکنون ۶۰۰ زندانی جرائم غیر‌عمد با ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی در زندان‌های استان اصفهان حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، رمضان امیری در نخستین مراسم جشن گلریزان شهرستان اردستان که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام‌نور مرکز اردستان برگزار شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان اردستان در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد و در نخستین جلسه این انجمن سه نفر از زندانیان شهرستان از زندان نائین آزاد شدند.

وی افزود: ستاد دیه استان اصفهان در سال گذشته توانست ۵۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر‌عمد که بدهی ۵۱۰ میلیارد ریالی داشتند را با کمک خیرین و دولت آزاد کند.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان اصفهان تصریح کرد: با پیگیری ستاد دیه و مددکاری، شاکیان از دریافت ۲۹۰ میلیون ریال از این بدهی گذشت کردند.

وی با بیان اینکه این نخستین جشن گلریزان شهرستان اردستان و دومین جشن طی ماه رمضان امسال در سطح استان است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۶۰۰ زندانی جرائم غیر‌عمد با ۶۰۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان اصفهان حضور دارند.

امیری تاکید کرد: طی سال گذشته در شهرستان اردستان پنج نفر زندانی مالی با بدهی هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی با پرداخت کمک بلاعوض و مجموعه اعتبار دولتی آزاد به آغوش خانواده بازگشتند که شاکیان از دریافت چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از این بدهی گذشت کردند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در سال گذشته رتبه نخست کشور در آزادی زندانیان غیر‌عمد بود، اضافه کرد: با کمک ۲۴ میلیارد ریالی خیرین در سال گذشته تعدادی از زندانیان آزاد شدند.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان اصفهان گفت: با آزادی زندانیان غیر‌عمد، سه گروه خانواده زندانیان، خانواده مالباختگان و خسارت‌دیدگان و زندان‌بانان خوشحال می‌شوند.

وی اظهار کرد: شماره حساب سیبا بانک ملی ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۷ ستاد دیه استان آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم و خیرین در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد است.

امیری ادامه داد: امسال در ۱۲ شهرستان استان جشن گلریزان با حضور خیرین و مردم برگزار می‌شود.

در پایان جشن گلریزان، بیش از ۶۵۴ میلیون ریال کمک نقدی از ۳۱ نفر از خیرین و مردم شهرستان جمع‌آوری شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان، رئیس زندان نائین و جمعی از خیرین و مسئولان شهرستان اردستان حضور داشتند.

انتهای پیام / کد خبر6230

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار