پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مصیبت بعدی اصفهان بعد از زاینده رود، نابودی آثار تاریخی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از زاینده رود مصیبت بعدی اصفهان نابودی آثار تاریخی است که مشکلاتی را برای کل دنیا فراهم می کند چرا که آثار تاریخی اصفهان برای مردم فرهنگی دنیا مهم است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری برنا، عباس حاج رسولیها در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رییس جمهور در رابطه با سازمان های مردم نهاد اشاره کرده اند که کارها باید به مردم واگذار شود اما متاسفانه هیچ اشاره ای به ظرفیت شوراها نشده است.

وی با اشاره به سخنان معاون رییس جمهور در خصوص واگذاری نگهداری از آثار تاریخی به مردم افزود: اعضای شورای شهر نیز بر این عقیده هستند که مدیریت میدان امام(ره) و آثار تاریخی اطراف آن از صفرتا صد به شهرداری واگذار شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسئولیت حفاظت از آثار تاریخی در قالب ۲۳ وظیفه در برنامه سوم و چهارم توسعه ذکر شده بود که متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است.

حاج رسولیها خاطرنشان کرد: در آغاز فعالیت دولت قبل قرار بود مدیریت واحد شهری و واگذاری ۲۳ وظیفه محقق شود که مورد غفلت واقع شد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت دولت یازدهم این است که کارها را به مردم واگذار نماید، اظهار داشت: مدیریت واحد شهری یکی از ضروریات حل بحران های محلی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه میدان امام(ره) و آثار تاریخی در حال از بین رفتن هستند، ادامه داد: برای بازسازی عالی قاپو ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که بودجه دولتی آن تنها ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که با این بودجه ۲۵ سال برای بازسازی آن زمان نیاز است.

حاج رسولیها اضافه کرد: بعد از زاینده رود مصیبت بعدی اصفهان نابودی آثار تاریخی است که مشکلاتی را برای کل دنیا فراهم می کند چرا که آثار تاریخی اصفهان برای مردم فرهنگی دنیا مهم است .

وی با بیان اینکه مدیران اصفهان مدیران توانمندی بوده اند و خواهند بود چون شهر فرهنگی و دانشگاهی است، گفت: لازم است در زمان حضور معاون اول رییس جمهور در اصفهان جلسه در این خصوص برگزار شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برنامه ۲۰ ساله اصفهان تا سال ۱۴۱۴ تدوین شده است و از ۳ برنامه ۵ ساله شهری را عبور کردیم گفت: ۹۹ درصد از برنامه های شهر محقق شده است، اکنون نیز باید تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۰ کلید زده شود.

انتهای پیام / کد خبر7080

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار