جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اجرای طرح سلامت، موفقیتی بزرگ برای دولت و نظام است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سلامت، موفقیتی بزرگی برای دولت و نظام است و با اجرای آن مردم احساس آرامش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری ایرنا، احمد بخشایش اردستانی امروز در مراسم افتتاح طرح پزشک خانواده در اردستان اظهار داشت: دولت با اختصاص ۷۰ هزار میلیارد ریال از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به این طرح توانست مشکل بیماران بستری و مراجعان به بیمارستانهای دولتی را تا حد قابل قبولی کاهش دهد.

وی افزود: با حذف ۱۰ میلیون نفر از دهک های بالای جامعه از دریافت یارانه ها، دست دولت برای اختصاص اعتبار بیشتر به این طرح باز خواهد شد.

وی از تخصیص سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ویژه برای بیمارستان شهید بهشتی اردستان خبر داد و اضافه کرد: موافقت پرداخت دو میلیارد ریال نیز از طریق مسوولان استانی و کشور برای این بیمارستان گرفته شده است.

نماینده مردم شهرهای اردستان، زواره و مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با اختصاص این بودجه خدمات بهتر و بیشتری به بیماران این شهرستان ارائه خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان نیز گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت در نیمه اردیبهشت امسال تاکنون ۹ میلیارد ریال به این شبکه اختصاص یافته است.

دکتر محمد علی گلی افزود: شش هزار و ۹۰۰ نفر در سه شهر اردستان، مهاباد و زواره مشمول بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفته اند.

به گفته وی روستاهای شهرستان نیز به شش بلوک تقسیم شده و زیر پوشش پزشک قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: سرانه درمان سال گذشته برای هر نفر در این شهرستان ۱۸۰ هزار ریال بود که این رقم اکنون به ۹۶۵ هزار و ۲۰۰ ریال افزایش یافته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص بیماری سالک در این منطقه نیز گفت: امسال تاکنون ۵۲ مورد از این بیماری گزارش شده که حدود ۲۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد.

گلی خاطر نشان کرد: در سال جاری اعتباری برای مبارزه با این بیماری اختصاص داده نشده و اگر طرح مبارزه ادامه پیدا نکند با افزایش این بیماری روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام / کد خبر7255

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار