سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ورود گردشگران خارجی به اصفهان رو به افزایش است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: به رغم تبلیغات منفی علیه کشورمان به خصوص اصفهان در روزهای گذشته، ورود گردشگران خارجی به اصفهان رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی میراث فرهنگی اصفهان، فریدون اللهیاری اظهار کرد: حادثه اخیر اصفهان تاثیری بر صنعت گردشگری این شهر نداشته است و رشد ورود گردشگران به اصفهان همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان پیش از این اعلام کرده بود: روزانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان دیدن می کنند.

وی با اشاره به ورود سه نوبت قطار گردشگران اروپایی به اصفهان در یک ماه اخیر تصریح کرد: گردشگران خارجی بر اساس برنامه پیش بینی شده به اصفهان آمده اند و تاکنون گزارشی مبنی بر لغو سفر آنها به این شهر دریافت نکرده ایم.

وی گفت: بیشتر گردشگران خارجی از طریق تور به اصفهان سفر می کنند و تاکنون برنامه سفر هیچیک از تورها به اصفهان لغو نشده است.

اللهیاری با اشاره به ابراز رضایت گردشگران خارجی در اصفهان، افزود: برای ارائه بهترین خدمات به گردشگران داخلی و خارجی جلساتی با فعالان بخش گردشگری استان اصفهان برگزار و هماهنگی لازم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: به مناسبت ماه محرم نیز نمایشگاهی با موضوع محرم در مسجد تاریخی شیخ لطف الله اصفهان برپا شده است.

اللهیاری هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی گردشگران خارجی با فلسفه عاشورا و واقعه محرم اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه افزون بر برپایی مراسم تعزیه ویژه گردشگران خارجی که همزمان برای گردشگران ترجمه می شود، آیات قرآن، عکس از عزاداری مردم شهرستانهای استان اصفهان و کتاب های ویژه ماه محرم نیز به نمایش درآمده است.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری حوزه علمیه اصفهان و در دهه اول محرم برپاست.

استان اصفهان با آثار ثبت شده جهانی همچون میدان امام، مسجد جامع و مجموعه باغها یکی از پرجاذبه ترین شهرهای ایران و جهان برای گردشگران است.

ورود گردشگران به اصفهان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بهبود روابط کشورمان با کشورهای دیگر روند رو به افزایش داشته است.

با این روند شهر اصفهان نیازمند به ایجاد امکانات جدید برای پذیرایی میهمانان بخصوص در بخش اقامتی و هتل است.

ورود گردشگران همچنین فرصتی را برای رونق صنایع دستی اصفهان فراهم می کند که صنعتگران و متولیان امور این بخش باید با تولید بهتر و نظارت بر قیمت ها در بازار از این فرصت با دور اندیشی استفاده کنند و اجازه ندهند که عرضه کالای نامرغوب با قیمت گران برای استفاده کوتاه مدت، سبب از دست رفتن این بازار شود.

انتهای پیام / کد خبر8946

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار