شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمع‌آوری ۱۴ میلیارد ریال زکات در شهرستان اردستان

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان گفت: در هشت ماه گذشته سال جاری ۱۴ میلیارد ریال زکات در شهرستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، مهرداد پویان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز فریضه عظیم زکات به مجاهدتی خستگی‌ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز اظهار کرد: نقش مبلغان و عاملان زکات در شهرستان ارزنده است و باید با جلوه‌‌ای حماسی زمینه توسعه و ترویج این واجب الهی در جامعه فراهم شود.

وی افزود: در هشت ماه گذشته سال جاری ۱۴ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در شهرستان اردستان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار بوده و اردستان توانسته رتبه نخست استان اصفهان را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده برای اجرای طرح‌های عمرانی در روستاهای شهرستان که شامل ساخت مساجد، روشنایی معابر، جدول‌گذاری، آسفالت معابر، خانه عالم و ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی است، اختصاص یافت.

 

*اهدای ۳۶ اصله درخت پسته در طرح شجره طیبه

وی با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه در کمیته امداد اردستان بیان کرد: برای نخستین بار در اردستان در قالب طرح شجره طیبه و در راستای انجام فریضه زکات توسط خیّر نیک‌اندیش اردستانی ۳۶ اصله درخت پسته به محرومان اهدا شد.

پویان با بیان اینکه طرح شجره طیبه در سال ۱۳۸۹ توسط ستاد زکات ابلاغ شده است، اضافه کرد: در این طرح باغداران می‌توانند بخشی از محصولات باغی خود را با پلاک‌گذاری درختان به نیازمندان و محرومان اختصاص دهند.

انتهای پیام / کد خبر9432

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار