پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اصفهان نیازمند ساخت ۳ هزار کیلومتر جاده است

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: بر اساس مطالعات سند آمایش و تحلیل شبکه که توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تهیه و تدوین شده، با ساخت ۳ هزار کیلومتر راه تا ۱۰ سال آینده شبکه راهی استان به متوسط کشوری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمود محمودزاده با ارائه گزارشی از وضعیت شبکه راهی استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد که ۳ هزار و ۷۷۰ کیلومتر آن راه‌های شریانی و ترانزیتی اعم از آزادراه و بزرگراه است.

وی با بیان اینکه آمار راه‌های موجود تا ابتدای انقلاب در استان اصفهان ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مضاعف مهندسان ایرانی بیش از ۳ برابر راه به شبکه راهی استان اصفهان افزوده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه شبکه راهی استان اصفهان جوابگوی بار ترافیکی کشور نیست، بیان کرد: با توجه به بار ترافیکی ۷٫۵ برابری مازاد ملی بر راه‌های شریانی استان اصفهان، این استان نیازمند ساخت ۳ هزار کیلومتر راه است.

وی تصریح کرد: با مطالعاتی که به‌عنوان سند آمایش و تحلیل شبکه توسط این اداره‌کل صورت گرفته، تا ۱۰ سال آینده یعنی سال ۱۴۰۴ با ساخت این مقدار راه که ۱۰۰ کیلومتر آن آزادراه، حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و مابقی راه اصلی و فرعی بوده، به متوسط کشور می‌رسیم.

محمودزاده استان اصفهان را در بخش جابجایی بار و مسافر رتبه نخست کشور عنوان کرد و گفت: با وجود ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و جاذبه‌های گردشگری در این استان ظرفیت بار و مسافر از حجم بالایی برخوردار است.

وی به اقدامات ویژه این اداره‌کل در بخش کیفیت راه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در مدت ۲ سال گذشته تاکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اصفهان در حال روکش آسفالت بوده که ۴۰۰ کیلومتر در سال جاری و ۳۰۰ کیلومتر آن تا پایان تیرماه سال آینده به پایان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از استفاده تکنیک‌های نوین در روکش آسفالت راه‌های استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: آسفالت میکروسرفیسینگ که با استفاده از مصالح جدید و ضخامت بالا سبب افزایش عمر آسفالت می‌شود، نمونه‌ای از این تکنیک‌های نوین است.

وی با بیان اینکه شبکه راهی استان اصفهان نیازمند مدیریت الکترونیکی است، افزود: برهمین اساس طرح جامع ITS به تصویب هیئت دولت رسیده که در حال تهیه و تدوین بوده و در ۵ محور شریانی استان اصفهان با نصب دوربین تجهیز می‌شود.

انتهای پیام / کد خبر9446

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار