یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ۳۰ درصدی گونه های جانوری منطقه کهیاز

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: گونه های جانوری در منطقه حفاظت شده کهیاز بخش زواره امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از واحد مرکزی خبر، ظهرابی اظهار کرد: بر اساس سرشماری انجام شده در منطقه حفاظت شده کهیاز، با افزایش افزون بر ۳۰ درصد، شمار جانورانی چون قوچ و میش وحشی ،کل و بز وآهو به بیش از یک هزارگونه در این منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرشماری از منطقه حفاظت شده کهیاز سالی یک بار اجرا می‌شود، افزود: محیط‌ بانان با استفاده از تجهیزات فنی، گونه‌های حیات وحش، تعداد آنها، شرایط زندگی و زیستگاه‌های حیوانات حفاظت شده را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به شمار گونه های جانوری و سرشماری امسال اشاره کرد و گفت: طبق سرشماری انجام شده در سال جاری ۶۵۰ راس قوچ ومیش وحشی، ۲۲۰ راس کل و بز و ۱۳۰ راس آهو شمارش شده است.

ظهرابی، احداث یک ایستگاه محیط‌ بانی، جلوگیری از شکار غیرمجاز، ایجاد محیط مناسب و احداث آبشخور را از عوامل موثردر افزایش جمعیت گونه‌های جانوری در این منطقه برشمرد و افزود: آهو، قوچ‌ و میش‌، روباه‌ شنی‌، گرگ‌، شغال‌ و تشی‌ و هم‌چنین‌ هوبره‌، کبک‌، تیهو، زنبور خور معمولی‌، چکاوک‌ کاکلی‌، کبوتر جنگلی‌ و دم‌ جنبانک‌ خاکستری‌ جانوران زیستی در منطقه ۱۰۰ هزار هکتاری کهیاز هستند.

انتهای پیام / کد خبر9766

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار