جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
سید حسین طلایی

اجرای روایت نینوا مقابله با اهداف دشمنان اسلام است

مسئول امور فرهنگی و تبلیغات نینوای شهدای زواره گفت: اجرای روایت نینوا در جهت مقابله با اهداف دشمنان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، سید حسین طلایی امروز در گفتگو با خبرنگار نگین کویر اظهار کرد: در آستانه اربعین آقا امام حسین علیه السلام، ما هم وظیفه داریم در حد توانمان هم ناله شویم با صاحب عزا و همراه با سیل کاروان عاشقان حسینی در کربلا معلی تا گوشه ای از غربت و ستمی که به خاندان رسول الله وارد شد به نسل جوان نشان دهیم.

 

وی افزود: هدف اصلی برگزاری مراسم نینوا حفظ شعائر دینی و مذهبی که جامعه فعلی، با توجه به هجمه فعالیت های دشمن جهت کمرنگ کردن عاشورای حسینی است و وظیفه ایجاب می کند تا ما هم در این راه گامی برداریم.

 

مسئول امور فرهنگی و تبلیغات نینوای شهدای زواره با بیان اینکه این مراسم برای هشتمین سال در زواره و برای چهارمین بار پیاپی در محل نینوا جنب میدان امام حسین علیه السلام برگزار می شود، خاطر نشان کرد: کربلایی محسن حاجی زاده راوی نینوا خواهد بود و ۴۰ هنرور نیز در انجام مراحل همکاری می کنند.

 

طلایی با اشاره به اینکه ۱۲ مرحله برای این مراسم پیش بینی شده، تصریح کرد: اتفاقاتی که از بعداز ظهر عاشورا شروع و تا اربعین ادامه داشته و همچنین مسیری که کاروان اسراء از کربلا تا شام و بالعکس طی کرده اند، روایت خواهد شد.

 

* عدم همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان

 

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم تاکنون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، سپاه ناحیه اردستان، حوزه بسیج شهید صدوقی، شهرداری های اردستان و زواره، اداره جهاد کشاورزی شهرستان، بخشداری زواره، آموزش و پرورش منطقه زواره، روابط عمومی بسیج زواره و مردم و مسئولین شهر خور همکاری داشته اند، تاکید کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکنون هیچ گونه همکاری چه از نظر مالی و چه از نظر آموزش هنروران با مجموعه نینوا نداشته است.

 

مسئول امور فرهنگی و تبلیغات نینوای شهدای زواره، درخصوص عدم انتشار آگهی ها و اطلاعیه های مراسم در شماره های متعدد طبق سنوات قبل بیان داشت: به دلیل مشکلات مالی جهت تامین جوایز، فاصله کم نینوا با مراسم روایت غدیر و مسابقات آن و همچنین سوابق روایت نینوا، نیازی به چاپ تبلیغات کاغذی در شماره های متعدد نبود.

 

طلایی با بیان اینکه پس از مراسم اربعین حسینی پیگیر بحث واگذاری زمین به نام منطقه نینوا می شویم، خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب توسط موسسه نورالائمه از برنامه های جانبی این مراسم خواهد بود.

 

وی درخصوص به ثمر نشستن اهداف پیش بینی شده در مراسم روایت غدیر اظهار داشت: تا حدودی به اهداف موردنظر رسیدیم ولی کار فرهنگی نیاز به زمان دارد و انشاالله در سال های آینده تکمیل خواهد شد.

 

مسئول امور فرهنگی و تبلیغات نینوای شهدای زواره در پایان از اقشار مختلف مردم و جوانان خواست تا از نظر مالی و کارهای اجرایی با مسئولان نینوا همکاری بیشتری داشته باشند همچنین از کلیه عوامل اجرایی بویژه جوانان محله سرآسیاب که جهت آماده سازی مراسم همکاری کردند، تقدیر و تشکر کرد.

 

به گزارش نگین کویر، مراسم روایت نینوای شهدای زواره، جمعه ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۳ در منطقه نینوا جنب میدان امام حسین علیه السلام شهر زواره آغاز می شود.

انتهای پیام / کد خبر9854

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار