شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی تدبیری دولت در حوزه ورزش

از همان روزهای شروع به کار دولت یازدهم و معرفی افراد سیاسی بدون سابقه ورزشی صرفا با اهداف مغرضانه و تلافی جویانه ی ورزشی مشخص بود که دولت برنامه ای برای ورزش کشور و بخصوص جوانان ندارد.

از همان روزهای شروع به کار دولت یازدهم و معرفی افراد سیاسی بدون سابقه ورزشی صرفا با اهداف مغرضانه و تلافی جویانه ی ورزشی مشخص بود که دولت برنامه ای برای ورزش کشور و بخصوص جوانان ندارد.

در وزارتخانه ای که وزیر آن کمترین نقش را در اداره آن دارد نمیشود بیش ازین توقع داشت. کمتر کسی است که خبر نداشته باشد که تمام فعل و انفعالات و انتصابات کاملا سیاسی در حوزه ورزش کشور در وزارت ورزش وجوانان برعهده نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش است که در حقیقت اوست که وزیر است نه دکتر گودرزی.

پس از اینکه نصرالله سجادی از مجلس محترم رای اعتماد نگرفت با ترفند دولت محمود گودرزی معرفی شد تا با این شگرد سیاسی رای از مجلس بگیرند و دهن کجی به نمایندگان ملت کنند و در پس پرده سکان هدایت وزارتخانه را به همان فرد رای نیاورده بسپارند.

شاهد حرف هایم انتخابات فدراسیونهای مختلف ورزشی میباشد که همه با دخالتهای آقای سجادی همراه بوده و همه به شکل غیر قانونی و با اهداف کاملا سیاسی برگزار شده. نمونه بارز آن انتخابات فدراسیون بسکتبال بود که صدای اعتراض اهالی آن هنوز به گوش میرسد.

دوست صمیمی نصرالله سجادی به صورت کاملا غیرقانونی ثبت نام کرد و برخلاف قانون با لابی ریاست جمهوری و جنابان نوبخت و یونسی و جهانگیری به صورت غیرکارشناسانه و بر خلاف قانون سازمان بازرسی کل کشور مجوز حضور گرفت و بعد هم بصورت فرمالیته مجمع انتخابات از پیش تعیین شده برگزار شد و مجدد مشحون رییس فدراسیون شد. انتخاباتی که صدای همه را درآورد. وبعدا رد پای افرادی هچون گودرزی سجادی اکبر نوجوان و رضا مهندسی و… در آن دیده شد. انتخابی که کد آن از دولت داده شده بود و افراد لایقی همچون ایلیاوی و همایون بکتاش و… در عیت لیاقت و شایستگی از آن بازماندند.

حالا چوب این بی تدبیری ها به چشم تیم فوتبال امید رفت و در عین شایستگی کادر فنی و بازیکنان وبخاطر فشار سیاسی و دخالتهای سیاسی در وزارت بی در وپیکر ورزش وجوانان از صعود به المپیک بازماندند وتبریک به کادر شجاع و با اخلاق تیم ملی که مسوولیت شکست را پذیرفت و گردن کسی نینداخت. حال تصور کنید اگر تیم به المپیک صعود میکرد رسانه های حامی دولت در بوق و کرنا میکردند که شاهکار دولت تدبیر در صعود به المپیک پس از ۴۰ سال یا با موفقیت در برجام به المپیک صعود کردیم و عناوین مختلف دیگر. اما حالا و پس از شکست همه در سکوت بسر میبرند یا منتظر فرصت میگردند تا بی رحمانه به کادر مدیریت و فنی تیم ملی امید که ارادت خاص و ویژه به دکتر احمدی نژاد دارند حمله کنند و آنان را مقصران اصلی جلوه دهند.

براستی ورزش کشور تا کجا باید تاوان سیاسی کاری دولت یازدهم را بپردازد؟

انتهای پیام / کد خبر13685

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار