یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان:

از هر ۱۰۰زندانی در استان ۵۴نفر مربوط به مواد مخدر است

مصطفی هادی زاده امروز در مراسم افتتاح مرکز کمپ ترک اعتیاد باران در شهرستان اردستان با بیان اینکه ۳۲۴هزار هکتار مساحت کشت مواد مخدر در افغانستان با تولید سالیانه ۷هزار تن می باشد اظهار کرد: از هر ۱۰۰زندانی در استان اصفهان ۵۴نفر مربوط به مواد مخدر است

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان”نگین کویر” دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: از هر ۱۰۰زندانی در استان اصفهان  ۵۴نفر مربوط به مواد مخدر است.
مصطفی هادی زاده امروز در مراسم افتتاح مرکز کمپ ترک اعتیاد باران در شهرستان اردستان با بیان اینکه ۳۲۴هزار هکتار مساحت کشت مواد مخدر در افغانستان با تولید سالیانه ۷هزار تن می باشد اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون ۸هزار تن کشفیات مواد مخدر در کشور داشته ایم.
وی افزود: سالیانه ۲هزار تن مواد مخدر به کشور وارد می شود که از این میزان تنها ۵۰۰تن آن کشف می شود.
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه هزینه مصرف مواد مخدر در کشور حداقل سالیانه بالغ بر ۷۱۱هزار میلیارد تومان می باشد تصریح کرد: اگر روزی ۱۵هزار تومان برای هر معتاد در نظر بگیریم و با هزینه جرایم مادی، سالیانه بالغ بر ۱۲هزار میلیارد تومان در کشور جهت این امر پرداخت می شود.
هادی زاده با بیان اینکه باید تلاش کرد در جهت پیش گیری و اینکه خانواده معتادساز نداشته باشیم تصریح کرد: اگه محیط خانواده گرم وصمیمی باشد قطعا بچه های معتاد نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه از هر ۱۰۰زندانی در اصفهان ۵۴نفر مربوط به مواد مخدر است خاطرنشان کرد: در کشور از هر ۱۰۰نفر ۴۴نفر مربوط به مواد مخدر است.
در ادامه این جلسه معاون پیش گیری سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در استان حدود ۳۰۰کمپ ترک اعتیاد وجود داشت که بسیاری از انها استانداردهای لازم را نداشتند افزود:این تعداد مراکز با ساماندهی به ۸۸کمپ تقلیل یافت.
مجتبی ناجی خاطرنشان کرد: امسال در کل استان ۳۶میلیون تومان یارانه به مراکز ترک اعتیاد پرداخت شده است که از این میزان ۶میلیون تومان سهمیه شهرستان اردستان بوده است.
در ادامه این جلسه مدیر مرکز اقامتی میان مدت باران با بیان اینکه معتادان در این مرکز به مدت ۲۱ روز تحت درمان قرار می گیرند اظهار کرد: هیچ گونه دارویی در این مرکز استفاده نمی شود و با اصول اجتماعی و رفتاری با معتادین برخورد می شود.
سهیلا پزشک زاد با بیان اینکه این مرکز در زمینی به مساحت ۸۰۰مترمربع و زیربنای ۴۰۰مترمربع با صرف اعتباری بالغ بر ۲میلیارد ریال مرمت و تجهیز شده است تصریح کرد: این مرکز گنجایش نگهداری حداکثر ۶۰نفر را دارد و جزء مراکز ستاره دار در استان اصفهان محسوب می شود.

IMG_20160127_103130 IMG_20160127_103701 IMG_20160127_103720 IMG_20160127_110753 IMG_20160127_111002

انتهای پیام / کد خبر13714

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار