شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان:

تفاهم نامه واگذاری کاروانسرای ظفرقند به بخش خصوصی منعقد شده است

با هماهنگی صورت گرفته بین ادارت کل میراث فرهنگی، صنایعی دستی، گردشگری و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان کاروانسرای روستای ظفرقند به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: با هماهنگی صورت گرفته بین ادارت کل میراث فرهنگی، صنایعی دستی، گردشگری و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان کاروانسرای روستای ظفرقند به بخش خصوصی واگذار می شود.

سید یوسف طباطبائی نژاد در حاشیه بازدید مدیران کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته و با بازدید از کاروانسرای روستای ظفرقند مقرر شد طبق تفاهم نامه ای این کاروانسرا که موقوفه و جزء آثار تاریخی است به بخش خصوصی واگذار شود اظهار کرد: با تفاهم نامه صورت گرفته و سرمایه گذاری ۳۰میلیارد ریالی بخش خصوصی این کاروانسرا به مرکز اقامتی و پذیرایی در مسیر جاده ترانزیت تهران به جنوب تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر اوقاف و میراث فرهنگی چنین تفاهم نامه ای با هم داشته باشند تعداد زیادی از این کاروانسراها در سطح استان وجود دارد تصریح کرد:این تفاهم نامه ها باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد رفاه برای مسافرین را خواهد داشت.

کاروانسرای روستای ظفرقند اردستان مربوط به عهد صفوی می باشد که در سال های ۸۴تا ۸۷ بالغ بر ۲میلیارد ریال جهت مرمت و استحکام بخشی آن توسط میراث فرهنگی اردستان هزینه شده است واین کاروانسرا به شماره ۱۲۲۳۶ در سال ۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / کد خبر14874

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار