دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مسئول طرح کشاورزی بقره اردستان:

خربزه هایی که به بازارمصرف نرسید

۲۰هکتار طرح خربزه کاری دارم که اگرتا ۱۵روز دیگر می ماند قابل بهره برداری بود وبه بازار مصرف می رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، مسئول  طرح کشاورزی بقره در اردستان اظهار کرد: ۲۰ هکتار طرح خربزه کاری دارم که اگرتا  ۱۵روز دیگر می ماند قابل بهره برداری بود وبه بازار مصرف می رسید.

داود عدالتی نیا در گفت وگو با نگین کویر گفت: انتظار دارم دولت  از ما حمایت کند وبا این هزینه های زیاد واقعا تولید سخت وملال آور است.

وی افزود: در چند روز گذشته برگها و بوته های خربزه ها به یکباره خشکیده است واین خشک شدن عوامل متغییر ی دارد که یکی از آن آب می باشد که ما مشکل آب نداشته ایم ومورد دیگر گرمای شدیدوبادهای گرما زا که طی دوروز۲۰هکتار خربزه کاری دچار سوختگی شدید شد وخربزه های آن قابل استفاده نیست.

عدالتی نیا با بیان اینکه حدود ۲میلیارد ریال  متضرر شده ام تصریح کرد:  حداقل ۲۰۰میلیون ریال فقط سم خریداری نموده ام ومواد های تقویتی و غیره هم بوده است که جمعاً۲میلیارد ریال  هزینه در برداشته است.

وی گفت: حدود اً ۶۰تن از این خربزه ها برداشت شده بود وحدود ۲۰۰ تن آن هم از بین رفته وخوراک  گله گوسفندان شده است.

مسئول این طرح کشاورزی با بیان اینکه حدود پانزده سال است که فقط خربزه کاری می کنم و اینگونه تغییر آب وهوایی را فقط امسال شاهد بوده ام  تصریح کرد: وقتی یک لیتر سم را می گویند ۱میلیون وپانصد هزار ریال دیگر نمی شود به تولید فکر کرد واگر یک کیلو خربزه کمتر از ۲هزار تومان  بفروش برسد برای کشاورز منفعتی نخواهد داشت.

عدالتی نیا بیان کرد: متأ سفانه ما بیمه نیستیم وجهاد کشاورزی فقط محصولات جو وگندم را بیمه  می کند که عاجزانه از مسئولین تقاضای رسیدگی دارم تا از بودجه های خشکسالی ما را یاری نمایند.

انتهای پیام / کد خبر16821

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار