پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان:

گوشی های موبایل صندوقچه اسرار نیستند

وی افزود: یکی از آسیب ها و خطراتی که امروزه زنان و دختران جوان را تهدید می کند ذخیره سازی تصاویر و فیلم های خصوصی در گوشی های موبایل است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، سرهنگ جهانگیرکریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهارکرد: با پیشرفت تکنولو‍‍ژی و ورود ابزارها و تجهیزات فناوری روز دنیا به عرصه زندگی مردم، تهدیدات و آسیب های جدیدی نیز وارد شده که باید این آسیب ها و خطرات را بشناسیم و با نحوه استفاده صحیح از این ابزارها راه را بر بزهکاران و افراد سودجو، سارقان و کلاهبرداران و اخاذان ببندیم.

وی افزود: یکی از آسیب ها و خطراتی که امروزه زنان و دختران جوان را تهدید می کند ذخیره سازی تصاویر و فیلم های خصوصی در گوشی های موبایل است.

این مقام مسئول بیان داشت: البته به تمام شهروندان باید بگوییم که گوشی تلفن همراه صندوقچه اسرار آنها نیست و نباید هر تصویر، فیلم و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی و خانوادگی را در آن ذخیره سازی کنیم چرا که در نتیجه یک غفلت، در اثر مفقود شدن، سرقت و یا اعتماد بیجا و سپردن آن به دیگران باعث انتشار آنها شده و مشکلاتی را برای شهروندان فراهم می کند که در برخی مواقع نیز جبران نا امکان پذیر نیست.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه برخی به غلط تصور می کنند که روی اطلاعات خود در گوشی تلفن همراه قفل و رمز ورود می گذارند و کسی امکان دسترسی به آن را ندارد اظهار داشت: این موضوع اشتباه است زیرا افراد حرفه ای و هکرها قادر به بازکردن هر قفل و رمزی هستند و بنابر این نباید اطلاعات شخصی ومحرمانه را با گوشی موبایل حمل کرد ضمن اینکه برای تعمیر گوشی موبایل نیز باید مراقب بود و آن را به افراد مورد اعتماد و مراکز دارای مجوز و تحت نظارت مجاری قانونی سپرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بی اعتمادی و سوء ظن ها و بهانه گیری های بی مورد آفت هر خانواده ای است گفت: زوج های جوان باید به یکدیگر اعتماد داشته و اگر نگرانی نسبت به یکدیگر دارند آن را می توانند با رفتارهای مناسب و ابراز عشق و محبت به او تفهیم نمایند و این گونه جلوی هرگونه سودجویی و سوءاستفاده دیگران برای برهم زدن زندگیشان را بگیرند.

انتهای پیام / کد خبر19158

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار