جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
یاد داشت:

نهم دی روز تشییع جنازه فتنه بود/فتنه به قدری حساب شده بود که خواص آن را باور کردند

تأسیس شبکه خبری بی بی سی فارسی همراه و همگام با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا نشانی از تلاش بی وقفه برای پیاده سازی استراتژی فتنه بود و این فتنه به قدری حساب شده و برنامه ریزی شده بود که حتی برخی از نخبگان و خواص جامعه آن را باور نموده بودند.

صبح اردستان-مهدی مشتاقی/ استکبارجهانی به رهبری آمریکا در دهه ها و مقاطع مختلف راهبردهایی مختلف و متفاوتی را برای مقابله با ایران طراحی نموده است.

راهبرد آمریکایی ها در دهه اول انقلاب اسلامی بدون تردید راهبردی مبتنی بر ساختار شکنی بود و این ساختار شکنی با شیوه ها و مکانیسم ها یی چون جنگ تحمیلی، تجزیه طلبی، ترورشخصیت، تروراشخاص مهم نظام، کودتا در مقاطع مختلف انقلاب پیگری شد.

 قدرت های بیگانه ازاین طریق تصمیم داشتند ساختار نظام اسلامی را با شکست مواجه نمایند لیکن این راهبرد با توجه به روحیه جهادی ملت و رهبری داهیانه امام راحل به نتیجه نرسید و آمریکا به این فکر افتاد تا تغییر روش را برای مبارزه با جمهوری اسلامی اتخاذ نماید که به همین خاطر تغییر رفتار را جایگزین تغییر ساختار کرد و دلیل اقدام آن ها این بود که فهمیده بودند که نمی توانند به صورت مستقیم تغییر ساختار را در ایران عملیاتی نمود مگر این که در این راستا تلاش خود را برای تغییر رفتار ایران قرار دهند.

این تلاش برای تغییر رفتار که شکل محسوس آن تلاش برای ایجاد حاکمیت دوگانه و بروز انشقاق در جامعه بود بار دیگر به شکست منتهی شد و به همین منظور آمریکایی ها راهبرد مهار را برای ایزوله کردن ایران انتخاب نمودند.

 بنابراین راهبرد علیه ایران در فضای بین الملل رقم خورد و تحریم های پی در پی علیه ایران صادر گردید تا ایران به سوی انزوا رانده شود ولی این راهبرد نیز در واقع با شکست محکمی مواجه گردید و غرب نتوانست ایران را منزوی نماید  چون غربی ها معتقد بودند که ایران در سطح بین الملل قابل مهار نیست.

 راهبرد بعدی که آمریکایی ها استفاده کردند مهار داخلی بود که بی شک نیازمند شناسایی نقاط قوت و ضعف نیروهای معتقد و معاند در ایران بود تا از این طریق بتواند به خوبی همه مسائل را در ایران شناسایی  و ضمن برآورد و تخمین اطلاعاتی خود بتواند ضربه از درون را عملیاتی سازد.

 محورهای این راهبرد و استراتژی این بود که اگر دولت رأی نیاورد با پتانسیل و ظرفیت دلخواه خود به راهبرد و مهار ایران دست خواهد یافت و تغییرات جدید با پروژه دولت سازی در اختیار آنان خواهد بود و اگر دولت احمدی نژاد باز هم به قدرت رسید با توجه به ترسیم سیمای دروغ بستن به دولت که هدفش نارضایتی از دولت بود می تواند به ملت سازی رسید  و با لیدر ساختن جریان مغلوب مهار داخلی را از طریق ملت سازی عملیاتی ساخت.

منابع و پشتوانه سازی برای هر دو لایه این استراتژی تعریف شد و هدف با دولت شروع ولی سرمایه گذاری اصلی بیشتر بر روی جایگاه رهبری نظام بود که سفارت خانه هایی متعددی نیز این جریان را ساپورت می نمودند و انجمن ها و NGO های متفاوتی هم در آمریکا و برخی از کشورهای هم پیمان این جریان به عنوان اتاق های فکر برنامه هایی طراحی و رصد می کردند.

 تأسیس شبکه خبری بی بی سی فارسی همراه و همگام با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا نشانی از تلاش بی وقفه برای پیاده سازی استراتژی مذکور بود و این فتنه ۸۸ به قدری حساب شده و برنامه ریزی شده بود که حتی برخی از نخبگان و خواص جامعه آن را باور نموده بودند.

 آنها بهترین ظرفیت را برنامه ها و مناسبت های مذهبی می دیدند و نماد آن ها نیز رنگ سبز بود تا از این طریق مردم را با نشانه سادات فریب دهند و ایامی مثل ۱۳ آبان، نماز جمعه و روز قدس  و فتنه به روز عاشورا رسید و در این ماجرا حمله به خیمه های عزاداری و هم چنین به جمع عزاداران رسید که تعدادی بهائی، سلطنت طلب ها و انجمن پادشاهی فتنه گران را همراهی می کردند.

افراد که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری نمادهای سبز را حمل می‌کردند به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های مختلف حرکت می کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند شعارهای انحرافی سرمی دادند

بی حرمتی به عاشورا، حادثه ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت زیرا
پیش از آن نیز به عکس امام راحل(ره) توهین شده بود و سراسر کشورازاین جسارت به خروش آمده بود و اما حریم نگه‌ نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی ۸ ماه دروجود مردم علاقه مند نظام و انقلاب متراکم شده بود و این مردم با خلق حماسه بزرگ که همانند یوم الله ۲۲ بهمن شور و شعور انقلاب خود را به اثبات رساندند از انقلاب خود دفاع نمودند.

 نتیجه این انفجار خیره کننده، حماسه نهم دی بود حماسه ای که فقط سه روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فرا گرفت و یک باردیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات و کاستی ها اما درپایبندی به اسلام، انقلاب  و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند و مردم با بصیرت انقلابی کشورمان در حرکتی خودجوش با پخش اعلامیه هایی مبنی بر راهپیمایی در روز نهم دی جهت اعلام برائت از فتنه گران و حمایت از رهبری و آرمان های انقلاب و اسلام دست به تظاهراتی با شکوه و به یادماندنی زدند.

این روز بود که قریب به اتفاق تحلیلگران سیاسی و سران کشورهای غربی و فتنه گران شوکه شدند و آنان هرگز تصور نمی کردند که نهم دی روز تشییع جنازه فتنه باشد که می توان گفت این روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان بود.

 نهم دی ماه روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است و روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

 مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند و در این روز مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند.

 روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است بر می دارند  و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی و در عمل به آن معتقد و پایبند هستند.

انتهای پیام / کد خبر20288

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار