پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان:

وجود۱۴۷ واحد طیور صنعتی در اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، گفت: مجموعه واحدهای طیور صنعتی اردستان ۱۴۷ واحد است که همگی زیر نظر دامپزشکی فعالیت دارند.

به گزارش صبح اردستان، میثم استکی در گفتگو با صبح اردستان اظهار کرد: واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در همه مرغداریها تجویز شده است.

وی افزود: با توجه به تحقیقات بعمل آمده کارشناس  ۴۷ درصد از بیماریهای که کشف شده بین انسان و دام مشترک بوده و باید در موضوع بودجه که برای سلامت اختصاص می دهند این موضوع گنجانده شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: حدود سه تن شیر روزانه در اردستان جمع آوری می شود و دو تن آن در خارج از شهرستان توزیع می شود.

استکی با بیان اینکه مرغهایی که به کشتارگاه حمل می شود زیر نظر دامپزشکی انجام می شود، تصریح کرد: به همین منظور در ۹ماه سال ۹۶ بالغ بر پنج میلیون قطعه مرغ به کشتارگاه ها ارسال شده است.

وی تاکید کرد: تولید تخم مرغ خوراکی در ۹ ماهه سال  ۹۶ بالغ بر ۲۲۵ تن بوده که به استانهای دیگر ارسال شده و مجموعه جوجه ریزی مرغ گوشتی نیز بالغ بر هفت میلیون و ۷۴۷ هزار قطعه بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: مجموعه واحدهای طیور صنعتی اردستان ۱۴۷ واحد است که همگی زیر نظر دامپزشکی فعالیت دارند.

استکی همچنین واکسیناسیون دام و آبله بز در ۹ ماهه سال ۹۶ را ۵۵ هزار و ۹۲۰ رأس اعلام کرد که در همین رابطه و موضوع تب برفکی ۳۴ هزار و ۵۹۰ بز و دو هزار و ۵۰۰ گاو و گوساله واکسیناسیون شده اند.

انتهای پیام / کد خبر27565

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار