یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه اصفهان:

خدمت گذاری در جمهوری اسلامی جای شکر دارد/ امام خمینی قدمی به جز برای رضای خدا بر نمی داشت

امام جمعه اصفهان گفت: امام خمینی(ره) قدم جای امام علی(ع) گذاشته و این مسئله نشان دهنده خلوص او بوده و جای شکر دارد که در جمهوری اسلامی انسان بتواند خدمتگذار باشد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ آیت اله سید یوسف طباطبایی نڙاد عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)در مسجد جامع اردستان اظهار کرد: خلوص یکی از منظرهای عبادت است که اگر کسی خلوص داشته باشد در قلب همه جا پیدا خواهد کرد.

وی افزود: طبق آیه قرآن کریم اگر کسی کاری را برای شهرت و مطرح کردن خود در جامعه  انجام دهد این فرد قلبش مریض است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: کاری که انسان انجام می دهد باید عشق خدا در آن باشد که اصل کار خلوص در کار است.

آیت اله طباطبایی نژاد با بیان اینکه کسانی که خالصانه خدمت می کنند در دل مردم جا دارند تصریح، کرد: افرادی همچون شهدا و شهید حججی ها همه از اصحاب امیرالمومنین هستند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: همانطور که در احادیث و روایت وجود دارد قلب مومن با حضرت علی(ع) ارتباط دارد و منافق هم هر گز با حضرت علی(ع) دوست نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: خلوصی که حضرت علی(ع) داشتند، حضرت امام خمینی نیز همان خلوص را داشته و هیچکدام این ها برای مشهور شدن و بزرگ شدن نبود.

وی همچنین یادآوری کرد: درک انسان از رفتار امام این بود که قدمی به جز برای رضای خدا بر نمی داشت که همه از خلوص او بود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: انسانی که خلوص دارد توکل هم میاورد و ترس در وجودش نخواهد داشت که در وجود امام خمینی این توکل وجود داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: بعضی از امور و صفات امام خمینی(ره) این بود که قدم جای امام علی گذاشته و مسئله خلوص او بوده و جای شکر دارد که در جمهوری اسلامی انسان بتواند خدمتگذار باشد.

انتهای پیام / کد خبر29962

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار