سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان:

جریمه ۹۰میلیون ریالی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در اردستان/ کارفرمایان با ایجاد مزایا، نیروی ایرانی جذب کنند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: هر کارگاه و واحد صنعتی که کارگر اتباع بیگانه داشته باشد به ازای یک روز کارکرد پنج روز جریمه می‌شود که در گشت‌های انجام شده، کارگاه‌های متخلف اردستان بیش از ۹۰ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش صبح اردستان، جمشید عامری در گفتگو با صاحب نیوز اظهار کرد: از سال ۸۸ شهرستان اردستان در لیست ممنوعه ورود اتباع بیگانه و مخصوصا افاغنه قرار گرفت که با پیگیری های انجام شده این ممنوعیت به محدودیت تبدیل شد تا در بعضی از مشاغل کارگران افغانی با کارت اشتغال بتوانند فعالیت داشته باشند.

وی افزود: آمار دقیقی از اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان اردستان وجود ندارد و آمارهایی که داده می‌شود حدودی بوده و برآورد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان این است که نیروی کار افاغنه به تعداد کم وجود دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: یکی از وظایف ذاتی اداره تعاون، برخورد با واحدهایی است که اتباع بیگانه بدون مجوز دارند، لذا بیشترین اتباع بیگانه در طرح‌های کشاورزی و مرغداری‌های سطح شهرستان مشغول به کار هستند.

عامری با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هیچ مجوز و یا پروانه کاری برای فعالیت اتباع بیگانه در شهرستان اردستان صادر نکرده است، تصریح کرد: اتباع بیگانه‌ای که در منطقه حضور دارند هیچ‌گونه مجوزی نداشته و فعالیت آنها خلاف قانون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری هشت گشت مشترک با نماینده فرمانداری و نماینده نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها برگزار شده است که در این بین از ۳۴ کارگاه بازدید شده و تعداد ۲۰ نفر از افاغنه شناسایی شده اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان خاطرنشان کرد: خیلی از فرصت‌های شغلی که در شهرستان اردستان وجود دارد وقتی به کارکنان ایرانی پیشنهاد می شود برای پذیرفتن آنها رغبتی ندارند، لذا این موضوع به این صورت نیست که تایید کنیم نیروی افاغنه باید جایگزین شود، اما کارفرمایان باید با برنامه ریزی و مزایایی که در نظر می‌گیرند نیروهای ایرانی را جذب کنند.

عامری با اشاره به اینکه هر کارگاه و واحد صنعتی که کارگر اتباع بیگانه داشته باشد به ازای یک روز کارکرد پنج روز جریمه می‌شود، افزود: در گشت‌هایی که انجام شده است کارگاه‌های متخلف بیش از ۹۰ میلیون ریال جریمه شدند.

انتهای پیام / کد خبر30635

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار