جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان:

۲ هزار نفر اردستانی در سامانه«سماح» ثبت نام کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان گفت: تعداد افرادی که از شهرستان اردستان به صورت رسمی در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند دو هزار نفر هستند.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا فرحبخش ظهر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی موکب های شهرستان اردستان برای فعالیت در کربلا اظهار داشت: زنده نگه داشتن اربعین یادآور شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و اتفاقاتی است که در صحرای کربلا به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا اگر توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بازتاب داده نمی شد امروز شاهد این همه تجمعات میلیونی نبودیم، ابراز داشت: زنده نگه داشتن عاشورا برنامه های فرهنگی زیادی را به دنبال خود داشته و اربعین شور و شعوری را با خود به همراه دارد که همه از جوشش خون امام حسین (ع) است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان گفت: دشمن تبلیغ منفی می‌کند تا مراسم اربعین در سراسر جهان پوشش داده نشود یا کم اهمیت جلوه داده شود که بر این اساس مردم باید هوشیار بوده و مواظب حیله های دشمنان در طول مراسم باشند.

فرحبخش بیان داشت: مسئولان موکب ها باید به قوانین کشور میزبان احترام گذاشته و در مسیر رفت و برگشت مواظب باشند تا مشکل امنیتی پیش نیاید، همچنین در کربلا فقط صرف حضور نباید مطرح باشد و کارهای فرهنگی مد نظر باشد.

زائران مراسم اربعین شهرستان اردستان ۵۰ درصد افزایش داشته است

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که از شهرستان اردستان به صورت رسمی در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند دو هزار نفر هستند که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته و در این زمینه بیش از ۳۰ اتوبوس از شرکتهای مختلف برای اعزام آماده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان با بیان اینکه هزینه های ثبت نام و بیمه برای عزیمت به کربلا افزایشی نداشته است، افزود: شهرستان اردستان دو موکب دارای مجوز به نامهای امام صادق(ع) اردستان و عاشقان امام حسین(ع) زواره دار که در این زمینه ۱۰ مورد موکب به صورت غیر رسمی با مشارکت دیگر شهرستانها فعالیت می کنند.

انتهای پیام / کد خبر32255

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار