جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

طرح نظارت بر حفظ وضعیت سفید کرونا در اردستان تهیه شود

فرماندار اردستان گفت: شبکه بهداشت و درمان اردستان باید ظرف ۴۸ ساعت طرحی را به منظور حفظ وضعیت سفید ابتلا به کرونا در شهرستان اردستان تهیه کند.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا تأملی عصر دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردستان در فرمانداری اظهار داشت: راه اندازی ستاد کرونا در شهرستان اردستان از ابتدا با هدف تضمین حفظ سلامت مردم بوده و این موضوع هم اکنون در اولویت قرار دارد.

وی افزود: همچنان اعتقاد داریم که مرجع داوری در خصوص بایدها و نبایدهای نظام سلامت مربوط به شبکه بهداشت و درمان است و باید مطابق با دستورالعمل‌های قانونی که وضع می‌کنند کارها را پیش ببریم و کوتاهی یا غفلت از آن منجر به وضعیت نامطلوب خواهد شد.

فرماندار اردستان گفت: موضوع پیشگیری از بیماری کرونا اگر ساده گرفته شود شاهد موج دوم بیماری در سطح کشور و همچنین در سطح شهرستان اردستان خواهیم بود؛ مردم برای کنترل بیماری بهترین گزینه هستند تا با رعایت مسائل بهداشتی این زنجیره را قطع کنند.

وی ابراز داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان باید ظرف ۴۸ ساعت طرحی را تصویب کند تا نظارت بر حفظ وضعیت سفید کرونا در شهرستان توسط ادارات عضو ستاد کرونا انجام و کانون‌هایی که ریسک پذیری دارند شناسایی و بررسی شود.

تأملی بیان کرد: در طرح پیشنهادی باید از افراد مسئولیت تمامی پروتکل‌ها و ابلاغیات بهداشتی خواسته شود تا با نظارت خود آن را به خوبی اجرا کنند و روند اجرایی این طرح هر هفته به فرمانداری انعکاس داده شود.

فرماندار اردستان تصریح کرد: موضوعات برگزاری مراسم‌ها و دفن اموات و همچنین بازار روز، پمپ بنزین، بانک‌ها و مساجد باید در این بسته پیشنهادی لحاظ شود تا شاهد اوج و پیشرفت این بیماری در سطح جامعه نباشیم.

۶مورد ابتلای مثبت به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در اردستان شناسایی شد

در ادامه این جلسه حسن ذبیحی اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت فعلی شهرستان اردستان از نظر ابتلاء به کرونا سفید است اما در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیص شش مورد زن و مرد از سن ۲۱ تا ۶۱ ساله در شهرستان اردستان شناسایی شده است.

وی افزود: با شناسایی این افراد مجموع بیماران کووید ۱۹ در شهرستان اردستان به ۱۴۴ نفر رسید و تا کنون ۱۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده اند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۶۶۰ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در شهرستان اردستان انجام شده است، تاکید کرد: افزایش تردد و شلوغی‌ها و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از وسایل ایمنی و پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا در بسیاری از نقاط شهرستان موجب نگرانی کادر درمانی درباره تأمین این مواد بهداشتی در آینده شده است.

انتهای پیام / کد خبر32875

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار