پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
واکنش علمای اهل سنت کل کشور به حادثه خونین حرم امام رضا(ع)؛

جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند/خواستار برخوردی قاطعانه با عوامل تروریستی هستیم/تعرض به حریم رضوی از هر نظر محکوم است

حادثه خونین و دردناک در حرم امام رضا(ع) علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات عمومی با واکنش تند علمای اهل سنت روبه‌رو شد که ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه، خواستار برخورد قاطعانه مسئولان با عاملان اصلی جریان نفاق و فتنه شدند.

به گزارش صبح اردستان، عصر دیروز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه و در پی یک حادثه خونین سه نفر از زائران حرم رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم امام رضا(ع) بر اثر حمله یک فرد با چاقو با رفتار و ظاهر شبیه به جریانهای تکفیری وهابی زخمی شدند که حجت الاسلام اصلانی که یکی از روحانیون فعال و جهادی که در حاشیه شهر مشهد مشغول به خدمت بود، به شهادت رسید.

رئیس جمهور، وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری همه نهادهای ذی‌صلاح به سرعت تمامی عوامل مؤثر حادثه روز گذشته مشهد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

همچنین تولیت آستان قدس رضوی با درخواست فرزند شهید اصلانی برای خاکسپاری پدرشان در حرم مطهر رضوی موافقت کرده است.

این اقدام ناجوامردانه که در سومین روز از ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد با واکنش تند علمای اهل سنت روبه‌رو شد که ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه، خواستار برخوردی قاطعانه مسئولان با عاملان اصلی جریان نفاق و فتنه که در پشت پرده این حادثه خونین هستند شدند.

عالمان برجسته اهل سنت کردستان:

شهادت روحانیون معزز در حرم رضوی محکوم است/این عمل موجب غم و اندوه علمای اهل سنت شد

ماموستا عبدالرحمن خدایی از عالمان برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن محکومیت شدید اقدامات بزدلانه افراد شرور و به شهادت رساندن دو نفر از روحانیون، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه ادب، احترام، بزرگی و ماه نزول قرآن است و اقدام ناشایست و حمله افراد شرور و تکفیری به این روحانیون در مشهد به شدت دل هر مسلمانی را آزار می دهد لذا ما روحانیون اهل سنت، این اقدام را به شدت محکوم می کنیم.

وی گفت: به راستی این چنین اقداماتی، بزرگترین خطا و جنایتی بزرگ در ماه مبارک رمضان بوده و اقدامی نابخشودنی است.

وی افزود: این چنین اعمال ناشایستی در راستای اختلاف بین مذاهب مسلمان بوده و قطعاَ صهیونیستی و تکفیری است لذا هر گونه هتک حرمت به حرم و زائران رضوی محکوم است.

گفتنی است؛ همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش دو طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

امام جمعه اهل سنت بیجار:

هدف اصلی سران تکفیر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است/ شهادت طلبی رمز پیروزی انقلاب است

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: شهادت و زخمی شدن سه طلبه در صحن انقلاب حرم رضوی با هدف تفرقه بین شیعه و سنی انجام شده است.

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: حادثه خونین برخورد با سه روحانی جلیل القدر از طلاب جهادی و مخلص مشهد در روز سوم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا علیه السلام توسط فردی تکفیری و جاهل و گمراه بسیار دردآور است.

وی افزود: شهادت و زخمی شدن این عزیزان را خدمت مقام معظم رهبری و خانواده های محترمشان تبریک و تسلیت عرض نموده و به سران تکفیری اعلام می داریم اینجا ایران اسلامی ، سرزمین وحدت و برادری و اتحاد و یکپارچگی و عزت و رشادت و شهادت طلبی است.

امام جمعه اهل سنت بیجار ادامه داد:  اینجا سرزمین حکومت قرآن کریم است، بدانید مردم مسلمان ایران اسلامی در پناه کلام الله مجید همواره مسیر برادری و عزت را خواهند پیمود.

ماموستا محمدیان گفت: لازم است دعوتگران در راستای تنویر افکار عمومی در خطر تکفیری ها ‌و گمراهی آنان بکوشند و با بیان اصل اتحاد ایمانی و اخوت اسلامی مردم را از خطر این نحله گمراه آگاه سازند.

وی با تاکید بر اینکه هدف تکفیری ها ایجاد تفرقه بین اتحاد شیعه و سنی است،‌عنوان کرد: دشمنان انقلاب بدانند یکی از اهداف اصلی تشکیل انقلاب اسلامی ایجاد وحدت شیعه و سنی است و دشمنان هر چه از ما را شهید کنند فرق مختلف به اتحاد بیشتری خواهند رسید.

ماموستا بختیاری عالم اهل سنت کردستان

شهادت روحانیون در حرم رضوی به شدت محکوم است /اتحاد ضروری ترین نیاز امروز جامعه است

ماموستا بختیاری عالم اهل سنت کردستان ضمن محکوم کردن اقدامات بزدلانه و وقیحانه تروریست در به شهادت رساندن روحانیون در حرم مطهر امام رضا (ع ) گفت: به شهادت رساندن و حمله به روحانیون آن هم در ماه مبارک رمضان نشان از نقشه های شومی است که دشمنان این انقلاب برای تفرقه بین مسلمانان کشیده اند و شهادت روحانیونی که در راه  اسلام و در خدمت مردم محروم بوده اند قطعا بی پاسخ نخواهد ماند.

 ماموستا آرمان بختیاری امام جماعت و مدرس مسجد دار الامان والی سنندج  در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: در سومین روز ماه مبارک رمضان حمله تروریستی که در حرم مطهر رضوی اتفاق افتاده بشدت محکوم است و ما جامعه روحانیت اهل سنت  ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، عملی بسیار ناپسند و شیطانی دانسته چه بسا پست تر ، چونکه در ماه رمضان به فرموده حضرت رسول الله(ص)جنود شیطان از هر نوع عمل شیطانی و اذیت و آزار   درغل و زنجیرند،و حقیقتا عاملان اصلی این اختلافات و این حرکات و تفرقه ها رژیم صهیونیستی ملعون، آل سعود فاسد و جبهه تکفیر و ترور  و افراط گرایی مذهبی هستند.

وی گفت: دشمنان برای اسلام و نظام به هر نوع ممکن نقشه کشیده اند و هدفشان براستی تیشه به ریشه اسلام و انقلاب است،، این ۳ نفر روحانی که به درجه  شهادت نائل گشته ،از روحانیون جهادی  و مخلص بودند، که سالهاست در کنار مردمند و برای محرمیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت بوده اند که با زبان روزه و مظلومیت به شهادت رسیدند،

این ماموستای اهل سنت عنوان داشت: اتهام شرک زدن به مسلمین و جدا کردن آن ها از یکدیگر معنایی ندارد و در حالی که “توحید” جزء اصول اولیه اسلام است، ولی افسوس گاهی شیطان افراد را وسوسه می کند و سخنان نادرست بر زبان آن ها جاری می شود.

وی بیان داشت:  آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول»خداوند بارها در قرآن به مسلمانان برای اطاعت از پیامبر دستور داده است و ما باید ببینیم پیامبر در حاکمیتش، در مسائل روزمره چه رفتاری می کرده است.

ما همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به توحید، قرآن و پیامبر اسلام ایمان داریم پس چه چیزی می تواند ما را از هم جدا کند از آنجایی که  خدای متعال در قرآن به ما دستور داده از تفرقه پرهیز کنیم و با یکدیگر اختلاف و مشاجره نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ی همه ی ما علمای شیعه و سنی این است که  مردم را نصیحت کنیم و با دعوت به مدارا، به یکدیگر محبت کنیم  و فریب دشمن را نخوریم افزود:از وجود تفرقه در امت اسلامی  و دشمنی ها و اختلافات چیزی نصیب ما نمی شود و حقیقتا خودمان متضرر و دشمنان شاد میشوند.

توسط علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان صورت گرفت؛

محکومیت گسترده هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان/ جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند

به گزارش  عصرهامون، علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان ضمن محکومیت این اقدام ددمنشانه توسط این عامل تکفیری، گفتند: هرکس قصد تفرقه میان ‏مسلمانان را داشته باشد قطعا کافر است و این افراد نوکران آمریکا و اسرائیل هستند.

مولوی نذیر احمد سلامی؛ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است.

وی افزود: در سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه در صحن پیامبر اعظم مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفتند که این جنایت عظیمی است و هم به دلیل اینکه حرمت ماه رمضان و حرم مطهر رعایت نشده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افراد مورد هجوم و حمله طلاب جهادی و مخلصی بودند که برای تبلیغ و امورات جهادی و محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشغول به فعالیت بودند و این در نگاه هر انسانی مورد احترام است.

وی تصریح کرد: این جنایتکاران تکفیری اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند.

مولوی سلامی گفت: این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسئولین درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

وی با بیان اینکه این افراد هدفشان اختلاف بین امت است، خاطر نشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است این جریانات را بارها دیدند تجربه کردند ولی هیچ گاه تحت تاثیر این جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایط و در حال حاضر و آینده حفظ می کنند و افرادی که از این جنایت ها هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است به هیچ عنوان نمی توانند به اهدافشان برسند.

اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن محکومیت این اقدام ‏ددمنشانه، بیان کرد: همانطور که مشاهده شده یک فرد با رفتار و ظاهر مشابه جریان های تکفیری اقدام به مجروحیت و شهادت ‏عده ای از زائران حرم امام رضا علیهم السلام کرد، که از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با ‏زائران آن هم در ماه مبارک رمضان محکوم است.‏

وی با تاکید بر این مطلب که محبت اهل بیت(ع) شیعه و سنی نمی شناسد، افزود: اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند.‏

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه گروهک های تکفیری و تروریستی جایی در میان اهل سنت ندارند، گفت: از دستگاه قضا می ‏خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را برهم ‏می زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند‎.
ریگیان پور ادامه داد: این اقدام آن هم در ماه رمضان که هر گونه خشونت، قتل و خونریزی در آن محکوم است به شدت محکوم ‏بوده، دشمنان بدانند چنین اقداماتی خدشه ای به وحدت، آرامش و اتحاد ملت ایران وارد نمی کند.‏
‏ ‏

جریان های وهابی تکفیری دشمنان واقعی اسلام هستند

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز ضمن محکوم کردن این اقدام با اشاره به اینکه توهین به مقدسات و ‏وحدت شکنی از نظر اهل سنت حرام و محکوم است، گفت: اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) محبت دارند و بیشترین نام های ‏فرزندان آن ها از اهل بیت(ع) است و ما به این نام ها افتخار می‌کنیم کسی که پیامبر را جدا از اهل بیت(ع) بداند مسلمان نیست و ‏ما اهل سنت از او بیزاریم‎.

وی با بیان اینکه اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند، بیان کرد: از دیدگاه اهل سنت اقدام فردی با رفتار و ظاهر شبیه ‏به جریان های تکفیری وهابی که دشمنان واقعی اسلام هستند آن هم در ماه ‏مبارک رمضان به شدت محکوم است.‏

این عالم اهل سنت ادامه داد: جامعه اهل سنت ایران هرگز از تکفیری و وهابیت حمایت نکرده و نخواهند کرد چرا که خط و مشی ‏اهل سنت از اینها جداست، ما در این کشور زندگی می کنیم و به قانون آن پایبند و از ولایت رهبری تبعیت کرده و هرگز با ‏افراطیون و تکفیری ها هم مسیر نخواهیم بود‎.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه اسیر چنین توطئه هایی نخواهد شد.

حاج آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت قره‌تپه بندرترکمن:

حادثه حرم رضوی کار یک مسلمان نیست/ توطئه دشمن باید در نطفه خفه شود

حاج آخوند عبدالجبار میرابی در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما ضمن محکومیت توطئه خائنانه صهیونیستی و تکفیری که امروز درحرم رضوی رخ داد، گفت: این حادثه کار یک مسلمان نبوده است، توطئه دشمن باید در نطفه خفه شود.

وی با اشاره به اینکه فتنه دشمن باید در نطفه خفه شود، افزود: خدای مهربان ما را از نیستی به هستی آورد و انسانیت را به ما هدیه کرد و مسلمانی را برایمان لایق دانست.

امام جمعه اهل سنت قره‌تپه بندرترکمن با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: مسلمان واقعی کسی است که بقیه انسان ها از دست و زبان او در امان باشند.

حاج آخوند میرابی ادامه داد: متاسفانه امروز در حرم مطهر رضوی اتفاق بدی افتاد اینها کار مسلمان نمی تواند باشد بلکه اقدام صهیونیستی و امثال آنهاست.

وی بیان کرد: توطئه دشمن در نطفه خفه شود، ما هم به سهم خودمان این تحرکات غیرانسانی را محکوم کرده و از خداوند منان برای بازماندگان شهدا صبر جزیل مسئلت می کنیم.

عالم و اندیشمند اهل سنت جنوب کشور مطرح کرد؛

 

تعرض به حریم قدس رضوی و جسارت و درگیری با زائران از هر نظر محکوم است

شیخ علی ماهیگیر، عالم و محقق اهل سنت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز اظهار کرد: تعرض به حریم قدس رضوی و جسارت و درگیری با زائران بویژه روحانیت معظم آن هم در ماه مبارک رمضان از هر نظر محکوم است.

اندیشمند و محقق اهل سنت تصریح کرد: اینجانب ضمن محکومیت این توطئه خائنانه و خبیث آن را نشانه گمراهی و ضلالت آشکار مسبب یا مسببان آن می دانم که احتمال دارد به منظور ایجاد بلوا و فتنه مذهبی بین پیروان مذاهب از سوی دشمنان اسلام و ملت شریف ایران طراحی شده باشد.

ماهیگیر خاطر نشان کرد: امید دارم مجاری و مبادی قانونی ذیربط در این خصوص تمامی اقدامات لازم را بنحو مقتضی معمول فرمایند.

امام جمعه پیرانشهر:

حادثه مشهد نشان از خوی وحشی گری تکفیری است

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر نیز در این رابطه گقت: از نیروهای امنیتی می‌خواهم آنها را شناسایی و اجازه تکرار این جنایت را ندهد.

وی ادامه داد: تکفیری خطرناک و اسلام را نمی شناسند همانطور که بنده امروز شنیدم که یک نفر عوامل تکفیری به روحانیون دوست و برادر ما حمله کرده و آنها را زخمی کرده و نفراتی را شهید کرده است.  بنده بیان میکنم این تکفیری و همه تکفیری وابسته به جریان خاصی هستند.

امام جمعه پیرانشهر اضافه کرد: دولت ما باید جامعه را از وجود این تکفیری‌ها پاک کند و جامعه اسلامی را از آنها محافظت کند.

ماموستا محمودی افزود: ما از مراجع قضایی خواستاریم بلافاصله آنها را مجازات نماید چون این تکفیری‌ها  برای جهان و بشریت خطرناک هستند. اینها از جاده حق منحرف شده اند و  کشتن مسلمانان را جهاد می‌دانند.

وی بیان کرد: در قرآن اشاره شده که هرکس انسانی را بدون دلیل بکشد اشتباه است و  کسی حق قتل دیگری را ندارد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه:

هتک حرمت به حرم مطهر رضوی از دیدگاه اهل سنت، به طور قطع محکوم است

ماموستا ملا مامد کلشی نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه، ضمن تسلیت  به حادثه دیدگان این مساله، افزود: اهل سنت ارادت و احترام خاصی به امام رضا(ع) قائل بوده و ایشان جایگاه و احترام خاصی در بین اهل سنت دارند و هر گونه تعرض و اسائه ادب در حرم مطهر ایشان و مقام امام رضا(ع) را محکوم می نمایند.

وی با بیان اینکه اشعار بلندی در رابطه با مقام امام رضا(ع) توسط شاعران اهل سنت سروده شده است، گفت: همه اینها برگرفته از ارادت اهل سنت نسبت به امام رضا(ع) و مقام شامخ ایشان است.

ماموستا کلشی نژاد با اشاره به اینکه جریانات سلفی و تکفیری برگرفته از افکار و دسیسه های شوم دشمنان اسلام بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: اهل سنت خود را بری از گروهها می دانند و از این افکار پلید و خطرناک که توسط دشمنان اسلام به وجود آمده است، ابراز انزجار می کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: این افکار به دنبال نشان دادن چهره زشت و خشن از اسلام به دنیا بوده و امکان مقدس را که همیشه به عنوان ملجا و پناهگاهی برای مردم و دعا و مناجات بوده، حرمت شکنی کنند.

وی اظهار کرد: اهدافی که اینها دنبال می کنند این است که مسلمانان را از این مکان های مقدس دور کرده و اسلام ستیزی و اختلاف افکنی و تفرقه افکنی بین اهل سنت و تشیع را دامن بزنند همانگونه که در کشورهای اسلامی می بینیم که مساجد را مورد تعرض قرار می دهند.

ماموستا کلشی نژاد با بیان اینکه از دیدگاه انسان های صاحب وجدان این حرکت محکوم است، افزود: کسانی که به مسجد و مکان های مقدس می روند، به جز بندگی خداوند متعال هدف دیگری ندارند.

 امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: ایران اسلامی به عنوان الگو و اسوه حسنه ای برای جهان اسلام شده و رنگین کمان اقوام و مذاهب و ادیان را در خود جای داده و زندگی محبت آمیز اقوام در ایران اسلامی که با کمال دیانت و برادری در کنار هم زندگی می کنند، قطعا برای دشمنان خوشایند نیست.

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی:

حادثه تروریستی حرم امام رضا دل ما را به درد آورد

شیخ حمزه کردی امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی در خصوص این حادثه در متنی نوشت: السلام علیکم و رحمه الله و برکاته  درماه مبارک رمضان ودرحرم رضوی اتفاقی تلخ وناگوار رخ داد حمله یک فرد جنایتکار به سه تن از روحانیون وشهید وزخمی کردن آنها قلب همه ما را بدرد آورد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده های این شهدای عزیز وآروزی صحت وسلامتی برای دیگر روحانی حادثه دیده از همه مسؤلین نظامی وانتظامی وقوه قضائیه میخواهم با مسببین این جنایت به شدت برخورد شود تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد همچنین جنایت هولناکی انجام دهد.

همه ملت ماباید هوشیار باشند وباحفظ وحدت واتحاد مثل همیشه درکنار یکدیگر باشند تاهیچ یاوگویی به خودش اجازه ندهد بااین جنایت‌ها برطبل اختلاف ودودستگی بکوبد.

حسین افروز، امام جمعه اهل سنت سیراف:

هدف پلید اشرار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است

 حسین افروز، امام جمعه اهل سنت سیراف نیز در خصوص این حادثه دردناک در یادداشتی آورده است: شهادت روحانیون درحرم مطهررضوی به شدت محکوم می نمایم. شهادت علما معزز درحرم رضوی موجب غم وناراحتی علمااهل سنت گردید. عرض تسلیت به خانواده شهدا و ملت شریف ایران اقدامات وحشیانه افرادجنایتکار واشرار که دو نفرازعلما برجسته برادران اهل تشیع درحرم مطهررضوی رخ داد در ضمن اهداف پلید اشرار فقط وفقط ایجاد اختلاف بین مذاهب فریقین شیعه وسنی است وامروزبیش ازهمیشه نیاز به اتحاد وهمدلی می باشد و این هتک حرمتها و به شهادت رساندن روحانیون معزز به شدت محکوم می نمایم.

محمد فاروقی امام جمعه اهل سنت گناوه:

خواستار برخورد شدید با عوامل تروریستی حرم امام رضا هستم

محمد فاروقی امام جمعه اهل سنت گناوه نیز با محکوم کردن این حادثه در یادداشتی آورده ست: انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار حمله تروریستی به شیوخ و روحانیون جهادی در ماه مبارک رمضان و در حرم امام رضا علیه السلام محکوم میکنم و از مسئولین خواستارم بشدت با این حرکت مشکوک ضد وحدت برخورد نمایند و عاملان این جنایت را به سزای اعمالشان برسانند.

مولوی امان الله برزگر؛ امام جماعت بخش پایین‌جام تربت‌جام:

منافقین با به شهادت رساندن برادران شیعه بدنبال ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع هستند

مولوی امان الله برزگر؛ امام جماعت بخش پایین‌جام تربت‌جام با بیان اینکه منافقین با به شهادت رساندن برادران شیعه به دنبال ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع هستند؛ در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: اینجانب ضمن محکومیت این توطئه خائنانه و خبیث آن را نشانه گمراهی و ضلالت آشکار مسبب یا مسببان آن می دانم که به منظور تفرقه افکنی و فتنه مذهبی بین پیروان مذاهب از سوی دشمنان اسلام در رأس آنها آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل است؛ که به دنبال ایجاد تفرقه بین اهل سنت و تشیع هستند.

وی تصریح کرد: از نهادهای ذیربط قانونی در خواست داریم با مسبب و مسببان این جنایت با اشد مجازات برخورد کنند.

 

امام جمعه شهر سمیع آباد تربت‌جام:

مجرمان را به اشد مجازات برسانید

مولوی قلعه کاهی؛ امام جمعه شهر سمیع آباد تربت‌جام با بیان اینکه واقعه تلخ در حرم امام رضا (ع) را محکوم می‌کنیم در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: امید دارم مجاری و مبادی قانونی ذیربط در این خصوص تمامی اقدامات لازم را به نحو مقتضی معمول فرمایند و خواستار این هستیم مجرمان را به اشد مجازات برسانند.

وی تصریح کرد: در فقه اهل سنت خون و خونریزی در هیچ شرایطی جایز نمی‌باشد و تعرض به حریم قدس رضوی و جسارت و درگیری با زائران بویژه روحانیت معظم آن هم در ماه مبارک رمضان از هر نظر محکوم است.

امام جمعه بوکان مطرح کرد؛

لزوم برخورد جدی با اقدام رذیلانه مشهد

ماموستا ملا عباس احمدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: حادثه امروز نشان داد دشمنان این انقلاب برای رسیدن به اهداف خود حاضرند دست به هر کاری بزنند

وی افزود: تعرض به حریم ساحت حرم رضوی ضایعه ای بس بزرگ است که دشمنان اسلام آن را طراحی و پیاده کرده اند.

این ماموستای اهل سنت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: روحانیت و مردم دو بخش جدا ناشدنی از تاریخ و هویت این سرزمین اسلامی هستند و بی تردید این گونه اقدامات پست و ناجوانمردانه هیچ گاه نمی تواند میان روحانیت و مردم انشقاق ایجاد کند.

امام جمعه بوکان در ادامه با اشاره به وجود دست های پشت پرده این حادثه ناگوار ادامه داد؛ تکفیری ها و گروهک های تندروی اسلامی که همه ساخته و پرداخته استکبار جهانی هستند را باید عامل چنین حرکت های دانست و نیاز است نهاد های امنیتی به شدت با چنین گروهک های ضد اسلامی برخورد کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام در طول یک قرن گذشته چندین بار به ساحت مقدس حرم رضوی از واقعه مسجد گوهر شاد گرفته تا انفجار تروریستی گروهک منافقین تعرض کردند اما هیچ گاه که مقاصد شوم خود نرسیده اند بلکه اقدام آنان نتیجه عکس داده و روحانیت و مردم بیش از گذشته به هم نزدیکتر شده اند.

 

عالم اهل سنت جنوب کشور:

هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در نگاه هر انسان با وجدان و آزاده به شدت محکوم است

شیخ حسین بازماندگان، عالم اهل سنت جنوب کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با تاکید بر اینکه  هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در نگاه هر انسان با وجدان و آزاده به شدت محکوم است، گفت: اهل سنت ارادت خاص و ویژه ای به حضرت امام رضا علیه السلام دارند.

وی افزود: در سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه در صحن پیامبر اعظم مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفتند که این جنایت هولناکی است و هم به دلیل اینکه حرمت ماه رمضان و هم حرمت حرم مطهر رعایت نشده است و هم انسانیت و شرف را زیر سؤال برده اند.

نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر ادامه داد: افرادی که مورد هجمه و حمله قرار گرفتند، طلاب جهادی و مخلصی بودند که برای تبلیغ و امورات جهادی و محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشغول به فعالیت بودند و کار جهادی این طلاب و سه روحانی عزیز در نگاه هر انسانی مورد احترام و بزرگداشت است.

وی تصریح کرد: این جنایتکارانی که از انسانیت بی بهره هستند و دارای افکار تکفیری دردمنشانه غیر انسانی هستند در واقع اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند. جامعه بزرگ اهل سنت از آنها تبری جسته و اظهار بیزاری می کند و خواهان اشد مجازات آنها می باشد.

بازماندگان گفت: این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسئولین درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل ننگینشان برسانند.

وی با بیان اینکه این افراد هدفشان اختلاف بین امت است، خاطر نشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است این جریانات را بارها دیدند تجربه کردند ولی هیچ گاه تحت تاثیر این جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایط و در حال حاضر و آینده حفظ می کنند و افرادی که از این جنایت ها هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است کور خوانده اند .

امام جمعه اهل سنت بندر پل خاطر نشان کرد: ایران اسلامی کشور و مهد دلیران و شیر مردان از امت اسلامی است باوجود علمای مخلص و ولایتمدار از شیعه و سنی؛ دشمنان وحدت امت اسلامی به هیچ عنوان نمی توانند به اهدافشان برسند.

 

مدیر حوزه علمیه هدایتی روستای کلاته ابریشم خراسان شمالی:

تفکر داعشی و صهیونیستی پشت صحنه جنایت حرم رضوی است/ بر هم زدن امنیت نظام، در راس اهداف گروهک‌های تکفیری

خال محمد آخوند سرفراز، مدیر حوزه علمیه هدایتی روستای کلاته ابریشم خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با حمله تروریستی امروز در حرم مطهر رضوی ضمن محکوم کردن این اتفاق، اظهار داشت: این حملات قطعا نمی تواند یک سوقصد‌ شخصی باشد، زیرا این حمله به یک گروه و فرهنگ خاص بوده است.

وی ادامه داد: این اتفاق نشان دهنده این است که تشکل هایی با یک سری برنامه ها در  پشت این ماجرا وجود دارد که به جامعه روحانیت حمله می کند و قطعا مسئله شخصی نمی‌تواند باشد.

آخوند سرفراز اضافه کرد: این حملات به گروهک هایی بر می گردد که تحمل دیدن امنیت کشور ایران را ندارند و برای برهم زدن این محیط امن دست های زیادی پشت صحنه است.

وی با بیان اینکه با دستگیری ضارب در حرم مطهر رضوی به زودی هدف و تفکر فرد مشخص خواهد شد، گفت: اما مشهود است که تفکری که پشت صحنه این اقدام تروریستی قرار دارد، تفکری تکفیری، داعشی و صهیونیستی است که می‌خواهند امنیت کشور را بر هم بزنند.

وی با اشاره به اینکه مکان های مذهبی و حرم ها برای مردم محیطی امن و آرامش بخش به شمار می روند، گفت: براین اساس این مکان ها مورد هدف و طرح ریزی دشمن قرار گرفته تا علاوه بر هتک حرمت به این جایگاه، امنیت را نیز برهم بزنند.
آخوند سرفراز یادآور شد: هر کس که اسلام و مسلمانی می کند با این جنایات مخالف است و آن را محکوم می کند چراکه این جنایت ها در دایره هیچ کدام از مذاهب اسلامی جای ندارد و قطعا این اتفاق محکوم است.

وی در انتها گفت: در این اتفاق بدون شک دست کسانی که در خارج از مرزها به دنبال تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، در کار است.

 

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

علمای اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم کردن حادثه حرم رضوی خواستار مجازات عاملان شدند

علمای اهل سنت خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای، خواستار برخورد و مجازات هرچه زودتر بانیان حادثه حرم مطهر رضوی شدند.

جامعه علما و روحانیون اهل تسنن استان در بیانیه ای ضمن محکوم نمودن هتک حرمت به آستان مقدس حرم مطهر رضوی و این اقدام جنایتکارانه از دست داشتن عناصر گروهک های تکفیری و مزدوران استکبار جهانی در این حادثه غیر انسانی خبر دادند.

در بیانیه مزبور آمده است: حادثه امروز در مشهد مقدس و هتک حرمت به بارگاه ملکوتی امام رضا رضی الله عنهم قطعا نمی تواند امراض شخصی باشد و بلکه ضارب با حمله به سه نفر از روحانیون معزز شیعی ثابت نموده که از عناصر خودفروخته و اجیر شده استکبار جهانی و گروهک های تکفیری می باشند.

امروز آمریکا و اسرائیل و گروهک های تکفیری از امنیت بی نظیر ایران و متلاشی شدن نقشه های شومشان در سوریه و عراق توسط سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز به ستوه آمده اند و برای درمان شکستگی شان در پروژه های اسلام هراسی در جهان اسلام دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه و غیر بشری می زنند.

ما روحانیون  اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم نمودن این اقدامات جنایتکاران از دستگاه های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی کشور خواستاریم هرچه زودتر عاملان این حادثه ناجوانمردانه را به اشد مجازات برسانند.

در پایان بیانیه مذکور آمده است: ما علمای اهل سنت، ضمن تسلیت شهادت و مجروح شدن سه تن از  برادران عزیزمان به محضر مبارک مقام معظم رهبری و خانواده های  ایشان و  ملت ولایت مدار ایران اسلامی برای دیگر مجروحان این حادثه عافیت و سلامتی را از درگاه ایزد منان خواستاریم.

من الله توفیق

الحاج گلدی آخوند کمالی و الحاج خالمحمد آخوند سرفراز و دیگر علما و روحانیون اهل سنت استان

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج:

حادثه خونین حرم امام رضا(ع) نقشه دشمنان ایران و اسلام است/ اخوت و اتحاد ایران با کشورهای اسلامی باب میل دشمن نیست

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: حادثه ای که در حرم مطهر امام رضا علیه السلام، اولاد و اهل بیت علیه السلام پیامبر(ص) و در ماه رمضان که از بهترین ماه ها است رخ داده است و آن هم ضربه وارد کردن و حمله به روحانیون، چیزی جز همان نقشه دشمن و سیاست های دشمنان ایران، وحدت، برادری و اسلام نیست.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج تصریح کرد: دشمن فهمیده است که مهمترین راه برای شعله ور کردن جنگ قومی و مذهبی، حمله به مقدسات است که حمله با سلاح سرد یکی از آن نقشه هاست.

وی بیان کرد: دشمن می داند که ایران سر دشمنی و جنگ با هیچ کشوری ندارد و با هدف خیرخواهی، کارهایی را برای کمک به ملت ها انجام می دهد و به همین دلیل اکثر کشورهای اسلامی به جمهوری اسلامی ایران علاقمند شده اند و قطعا این اتحاد، اخوت و برادری باب میل دشمن نیست و تحمل نخواهند کرد.

مولوی چاهانی اظهار کرد: دشمنان با این اقدام خواستند عکس العمل جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و حاکمیت را ببینند تا خوشحال شوند که این اقدام آنها با بصیرت دستگاه های حاکمیتی نقشه بر آب شد و ایران اجازه نمی دهد ارتباطات محکم و ناگسستنی که بین ایران و کشورهای اسلامی و شیعه و سنی وجود دارد در داخل و خارج از کشور از بین برود و ایران تمام نقشه های دشمن را نقش برآب می کند.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج اظهار کرد: مردم اقدام و حرکات صورت گرفته را به نام یک قوم، مذهب و کشور ننویسند و هر فردی که جرم و جنایتی را مرتکب می شود، آن فرد مسئول است.

وی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران، حکومت اسلامی داریم و در اطراف کشورمان نیز کشورهای اسلامی هستند؛ بنابراین روشن کردن کوچکترین جرقه اختلاف، تمام دنیای اسلام را می سوزاند.

مولوی چاهانی خاطر نشان کرد: همه دشمنان بدانند با تدبیر و بصیرتی که مقام معظم رهبری دارند، تمام نقشه های آنها قبل از آنکه شعله ور شود، خاموش خواهد شد.

ائمه ی جمعه ی اهل سنت استان بوشهر در بیانیه هایی جداگانه اقدام تروریستی حرم اما رضا علیه السلام را محکوم کردند که متن این بیانیه ها بشرح ذیل می باشد.

این جنایت توسط نوکران استکبار و با هدف تفرقه رخ داد

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله وسلام على عباده الذین اصطفى خداوند بزرگ میفرمایند:(ومن یقتل مسلما متعمدا فجزاءه جهنم…).
در این ایام بس بزرگ و ایمانی و در ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن از مصادر موثوق با خبر شدیم سه تن از همرزمان عزیز و روحانی معزز در شهر مقدس مشهد ودر حریم رضوی  مجروح ویا به درجه رفیع شهادت نائل امده اند که این امر به وسیله ایادی انسانهای بز دل وترسو که نوکران استکبار وبا هدف (فرق تسد) قصد دارند بین مسلمانان متحد تفرقه بیندازند لیک همه این حوادث نه فقط مارا ضعیف نمی نماید بلکه مارا متحد و یک دل خواهد کرد. اینجانب از مسوولان ذی ربط خواهانم که مسببان را هرچه زودتر محاکمه کنند وبه جزای خود برسانند.
محمد انزاری امام جمعه شهر نخل تقی و دبیر شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر

این حادثه در ماه رمضان قلب هر ولایت‌مدار انقلابی راجریحه دار می‌کند

﴿الَّذینَ إِذا أَصابَتهُم مُصیبَهٌ قالوا إِنّا لِلَّهِ وَإِنّا إِلَیهِ راجِعونَ﴾ حادثه دلخراش شهادت مظلومانه روحانیون درحرم مطهر امام رضاوآن هم در ماه رحمت ونزول قرآن و تهاجم با سلاح سرد به سه نفر از علمای جهادگر وطلبه مجاهد، که قلب هر ولایت‌مدار انقلابی راجریحه دار می‌کند محکوم می نمایم.
و خانواده آن شهید سعید، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای این مرحوم، علو درجات و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم.
جاسم جابری امام جمعه روستای صفیه

ریختن خون مسلمان از دیدگاه اسلام و مذاهب اسلامی حرام وخلاف شرع است

قال رسول الله صلى الله علیه الیه وسلم: « کل المسلم علی المسلم حرام دمه وماله وعرضه » ریختن خون مسلمان از دیدگاه اسلام و مذاهب اسلامی حرام وخلاف شرع است.
در ماه مبارک رمضان هتک حرمت حرم رضوی موجب غم و اندوه علمای اسلام به ویژه اهل سنت گردید ما این اقدام وعمل ناشایست وهجوم وحمله ی افراد شرور و ضد انسانیت وتکفیری به این روحانیون که به شدت دل مسلمانان را آزرده خاطر می‌کند محکوم می نماییم برای شهدای این حادثه رحمت و مغفرت اللهی در ماه رحمت و مغفرت و برای باز ماندگان صبر جزیل واجر عظیم مسئلت داریم شکی نیست که این جرایم وفجائع از نقشه ها ودسیسه های دشمنان اسلام است و از آنجایی که وحدت واخوت در ایران اسلامی استوار وپابر جاست و روز به روز قوی تر میگردد  انها می‌خواهند این اخوت و برادری را تضعیف کنند و این جرایم مسلمانان جهان به ویژه شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی آگاه تر می گرداندو بدانیم که اتحاد و وحدت ضروری ترین نیاز امت اسلام و جا معه اسلامی است .
خلیل افرا امام جمعه ی موقت اهل سنت شهر کنگان و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی  اهل سنت کشور.

در ماه اخوت و برادی دل همه مومنین و محبین اهل بیت را متالم و ناراحت کردند

بسم الله الرحمن الرحیم  با شنیدن خبر ناگوار و غم انگیز حمله جنایتکار به روحانیون معزز و وقوع این حادثه در حرم رضوی و در ماه اخوت و برادی دل همه مومنین و محبین اهل بیت را متالم و ناراحت کردند .
ما این جنایت را محکوم میکنیم و خواهانیم هر چه زودتر مجرمین را به سزای اعمالشان برسند محمد بنی هلال امام جمعه موقت مسجد خاتم الانبیاء جزیره شیف

این جنایت در حریم رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است محکوم است

بسم الله الرحمن الرحیم .انا لله وانا الیه راجعون..با تاثر واندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس رضوی .این جنایت در حریم رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است ودر ماه مبارک رمضان که ضیافت الهی است امری محکوم وجنایتی آشکار به حساب می آید و آحاد مردم شریف ومتدین از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهد کرد .
اینجانب ضمن محکومیت این جنایت . در جوار مضجع رضوی شهادت طلبه جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم وعافیت وسلامتی وشفا را برای مجروحان این حادثه از در گاه خدا وند متعال خواهانم .با درایت وهوشیاری عموم مسلمین نقشه های معاندان وجنایتکارانه استکبار واندیشه های تکفیری در راستای ایجاد فتنه میان اجماع ووحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد انشاء الله .
جاسم بن هاجر امام جمعه مسجد جامع خاتم الا نبیاء جزیره شیف

شهادت طلاب در ماه رمضان قلب هر انسان آزاده و با وجدانی را جریحه دار و آکنده از غم و اندوه می نماید

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ .« وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا؛ آیه ۹۳ سوره نساء»
«انا لله و انا الیه راجعون »جنایت وحشیانه و هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و  مغفرت، ماه عبادت و بخشش چنین جنایتی اتفاق بیفتد واقعاً مایه شرم و تاسف است که در حرم حضرت امام رضا  به شهادت طلاب را در پی داشت قلب هر انسان آزاده و با وجدانی را جریحه دار و آکنده از غم و اندوه می نماید.  لذا این فاجعه مظلومانه را  تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان  برای خانواده‌های این عزیزان داغدار صبر و شکیبایی خواستارم اینجانب این اقدام را محکوم می نمایم و از مسئولین مربوطه خواستار  پیگیری و اقدام لازم در این خصوص را داشته باشند.
اسماعیل خمیسی امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب روستای بنود.

این خون های پاک ریخته شده مایه ی اتحاد و همبستگی و تقویت برادری میان ملت ایران و حهان اسلام می گردد

دین اسلام ، دین رحمت و رأفت و مهربانی و پاکی است . دین همان پیامبری صلی الله علیه و آله ، که رحمهً للعالمین می باشد
ترور و خشونت چه در صحن پیامبر صلی الله علیه و آله چه در حوالی گنبد رضوی و چه در گنبد کاووس و هرکجا زیر این گنبد گیتی به شدت محکوم است و عملی ظالمانه و بی رحمانه و به دور از شأن اسلامی است .
شهادت مظلومانه طلاب حوزه ی علمیه مشهد و گنبد تسلیت می گوییم و بهشت برین جایگاه آنان باد و به مصدومان شفای عاجل ،باشد. این خون های پاک ریخته شده مایه ی اتحاد و همبستگی و تقویت برادری میان ملت ایران و حهان اسلام می گردد و فتنه های دشمنان مشمول حال آنان شود.
یاسین احمدی امام جمعه بندر پرک شهرستان کنگان

درخواست اشد مجازات هر چه سریعتر را برای عوامل حادثه دارم

انا لله وانا الیه راجعون حادثه تروریستی و دل خراش به طلاب روحانیون در حرم رضوی که منجر به شهادت یکی از طلاب و مجروح دو تن از روحانیون شد دلهای همه ما را غمگین کرد از خداوند متعال برای آن شهید طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت می نمایم و از مسئولین محترم درخواست اشد مجازات هر چه سریعتربرای افراد عامل حادثه دارم .
ابراهیم صمدی امام جمعه روستای سهمو شمالی

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت مظلومانه روحانیون درحرم مطهر امام رضا و آن هم درماه مبارک رمضان ماه رحمت ونزول قرآن رابه شدت محکوم می‌کنم واین امر شنیع از اسلام و تعالیم آن به دور است وقطعا این جریمه ازنقشه های دشمن برای تفرقه بین شیعه وسنی است وحدت ماخیلی مستحکم‌تر ازقبل از مسئولین می‌خواهیم که  در مقابل چنین افراد با قاطعیت برخوردکنند.

از دیدگاه علماء وانسان های صاحب وجدان این حرکت محکوم است

هرگونه اسائه ادب و هتک حرمت حرم مطهر رضوی از دیدگاه اهل سنت، قطعا محکوم است.
شیخ جمعه عبدالهی امام جمعه روستای بندو ضمن تسلیت به حادثه دیدگان این جنابت افزود: اهل سنت ارادت و احترام از خاصی به امام رضا(ع) قائل بوده و ایشان جایگاه و احترام خاصی در بین اهل سنت دارند و هر گونه تعرض و اسائه ادب در حرم مطهر ایشان و مقام امام رضا(ع) را محکوم می نمایند.
وی با بیان اینکه اشعار بلندی در رابطه با مقام امام رضا(ع) بوده همه اینها برگرفته از ارادت اهل سنت نسبت به امام رضا(ع) و مقام شامخ ایشان است.
با اشاره به اینکه جریانات سلفی و تکفیری برگرفته از افکار و دسیسه های شوم دشمنان اسلام بخصوص رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: اهل سنت خود را بری از گروهها می دانند و از این افکار پلید و خطرناک که توسط دشمنان اسلام به وجود آمده است، ابراز انزجار می کنند. این افکار به دنبال نشان دادن چهره زشت و خشن از اسلام به دنیا بوده و امکان مقدس را که همیشه به عنوان ملجا و پناهگاهی برای مردم و دعا و مناجات بوده، حرمت شکنی کنند این است که مسلمانان را از این مکان های مقدس دور کرده و اسلام ستیزی و اختلاف افکنی و تفرقه افکنی بین اهل سنت و تشیع را دامن بزنند همانگونه که در کشورهای اسلامی می بینیم که مساجد را مورد تعرض قرار می دهند.
از دیدگاه علماء و انسان های صاحب وجدان این حرکت محکوم است و مخصوصا در ماه رمضان علماء بی گناه وروزه داربقل رساندن کسانی که به مسجد و مکان های مقدس می روند، به جز بندگی خداوند متعال هدف دیگری ندارند. باتسلیت به خانواده‌های این شهیدان و تمام مسلمانان ایران.

انتهای پیام/

انتهای پیام / کد خبر33472

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار