پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

احساس کمبود طلبه در مدارس و مساجد استان اصفهان

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در شرایط کنونی در استان اصفهان که از نظر میزان برخورداری از طلبه در رتبه سوم کشوری قرار دارد، مدارس و مساجد با کمبود روحانی مواجه هستند.

DSC09460

به گزارش نگین کویر به نقل از مهر ، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم یادبود شهدای روحانی و شهادت امام جعفر صادق(ع) در حوزه علمیه شهید مدرس اردستان اظهار داشت : نخستین درس کلاس طلبگی توسط امام سجاد(ع) دایر شد و ایشان اولین پایه گذار طلبگی در اسلام بودند.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: بعد از امام سجاد(ع) فرزندشان امام باقر(ع) و بعد از ایشان فرزندشان امام صادق(ع) فرصتی بیشتری پیدا کردند و به تربیت شاگردان پرداختند.

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان افزود: عمر نسبتاً طولانی امام صادق در مقایسه با دیگر ائمه(ع) و تغییر خلافت امویان به عباسیان، فرصتی طلایی برای امام به وجود آورد به طوری که علمای مانوشته اندشاگردان ایشان چهار هزارنفر بوده است.

 

وی اظهار داشت: مذهب همه ائمه ما مذهب محمدی است ولی اگر راه روشن امام صادق(ع) نبود ما در بسیاری از مسائل شیعه متحیر بودیم به همین خاطر ما را مذهب جعفری می گویند و علما و مراجع تقلیدمان مبنای فهم دینشان عمدتاً از امام صادق(ع) بوده است و اگر ایشان نبودند نمی‌شد این راه را طی نمود.

 

وی افزود: ما باید با امام صادق (ع) بیعت کنیم و از مسیر ایشان خارج نشویم و در خط و راه ایشان حرکت کنیم.

 

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به گرامیداشت شهدای روحانی اشاره کرد وگفت: در آغاز جنگ تحمیلی از مجموع سه هزار و ۵۰۰ روحانی استان اصفهان، بیش از ۵۰۰ نفر در راه دفاع از اسلام شهید شدند که این از افتخارات جامعه روحانیت و نظام جمهوری اسلامی است.

 

طباطبایی نژاد بیان داشت: ما هم اکنون در حوزه‌های علمیه بیشتر از آنچه که هست نیاز به طلاب داریم و طلاب شیعه به ۱۰۰هزار نفرنمی رسند در صورتی که طلاب وهابی تعدادشان چندین برابرشیعه است.

 

طباطبایی گفت: حضور روحانی در تمامی مدارس و مساجد بسیار با ارزش و با اهمیت است، اما در شرایط کنونی در استان اصفهان که از نظر میزان برخورداری از طلبه، در رتبه سوم کشوری قرار دارد، مدارس و مساجد با کمبود روحانی مواجه هستند که امید است با رونق و توسعه حوزه‌های علمیه، این کمبود جبران شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان افزود: یکی از افتخارات مذهب شیعه و اهل بیت(ع) این است که اگر روحانیون آحاد جامعه را به عملی رهنمون می‌کنند، خود در پایبندی به آن اعمال پیشتاز و پیشقدم هستند.

انتهای پیام / کد خبر621

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار