چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتصاب شهردار جدید مهاباد

با حضور معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، معاون فرماندار اردستان، بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان شهرستان،شهردار جدید شهر مهاباد معرفی شد.

shahrdari 2

به گزارش نگین کویر به نقل از فارس ، معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری تفاوت‌های بسیاری با دیگر دستگاه‌ها دارد، اظهار کرد : شهرداری مدیریت درآمد و هزینه است.

 

قدرت‌الله قاسمی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ نوع وظیفه متوجه شهرداری‌ها است ، تصریح کرد : به دلیل پویاییشهرها مشکلات شهرداری‌ها پایان ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری چون مستقل، عمومی و غیردولتی است دارای جایگاه ویژه‌ای است ، افزود : انجام سیاستگذاری به صورت عمومی، دریافت نظرات مردم و اجماع محوری از ضروریات کار شهرداری است.

 

معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری چون مستقیماً از مردم پول دریافت می‌کند باید دائماً پاسخگو باشد ، تصریح کرد : شهرداری‌ها باید شفاف عمل کنند و شفافیت می‌تواند یار و یاور شهرداران در کسب اعتماد مردم باشد.

 

قاسمی به منابع محدود شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای کوچک اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب این منابع صرف کارهایی شود که دارای کارایی و اثربخشی بالایی هستند.

 

وی خواستار تعادل در ارائه خدمات به نقاط مختلف شهر و توجه به مبلمان شهری شد و اظهار کرد: شهرداری قانونمندترین سازمان و ارگان است و برای تمام امور در شهرداری قانون و مقررات وجود دارد.

 

معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصریح کرد : اگر حاکمیت قانون را مدنظر قرار دهیم به عدالت نزدیکتر شده‌ایم و اجرای قانون توسط شهرداران آنها را از تهمت و مشکلات دیگر مبرا می‌کند.

 

قاسمی خواستار تدوین برنامه‌ای چهار ساله توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر جهت توسعه و عمران شهر با توجه به امکانات و منابع و با نگرش نسبت به آینده شد.

 

در پایان این جلسه محمدرضا پورفتحعلی به عنوان شهردار جدید شهر مهاباد معرفی شد، وی پیش از این به عنوان معاون شهردار شهر ابریشم در حال خدمت بوده است.

 

شهردار سابق مهاباد غلامحسین خاکسار بود که در جلسه حضور نداشت.

انتهای پیام / کد خبر870

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار